Podle náměstkyně primátora Heleny Dvořáčkové (ANO) však rozhodnutí zastupitelstva nepřinese to, že by se dům nakonec stejně nezboural. „Neberu to v tuto chvíli jako prohru, katastrofu nebo tragédii. Dlouhá diskuze na téma demolice domu byla – až na některé slepě demagogické názory – přínosná. Vedla k zodpovězení dosud nevyřčených otázek, k upřesnění řady argumentů a přinesla i otázky nové. V tuto chvíli nepovažuji demolici bytového domu za ukončenou kapitolu," řekla Dvořáčková.

Plánované zbourání domu, odkud se dosud nepodařilo vystěhovat všechny nájemníky, opoziční zastupitelé dlouhodobě kritizují.
„Stavba terminálu B má začít nejdříve v roce 2019. Dům tedy může ještě dva roky fungovat a přinášet městu peníze. Byty mohou být použité jako startovací. Pokud se nakonec opravdu rozhodneme ho bourat, nespěchejme na to," uvedl Petr Klimpl (ODS).

Bytový dům na Pernerově náměstí v Pardubicích
Mladí zelení prosazují u nádraží ubytovnu

Už na únorovém zasedání vyvolali opoziční zastupitelé hlasování o zrušení původního rozhodnutí demolici provést. Stěžovali si na to, že jim při tehdejším rozhodování chyběly úplné informace. Návrh ale neprošel.

„Demolice je ukvapená. V původních materiálech byla částka na zbourání 4 miliony korun, poté 6 milionů a teď 7,5 milionu korun. Bylo nám to předkládáno jako nejlevnější řešení, ale částka stále stoupá. Také si musíme uvědomit, že tam žijí osmdesátiletí a starší lidé, kteří se stěhovat nechtějí," prohlásil Jan Linhart (Patrioti Pardubic).

Přípravné práce na demolici však budou pokračovat dál. „Je to v souladu s přijatým usnesení zastupitelstva o demolici domu z loňského roku. Navíc v horizontu několika týdnů budeme znát vysoutěženou cenu demolice, takže se při případném rozhodování budeme moci opřít o reálné, nezpochybnitelné číslo," řekla Dvořáčková.

DOPLNĚNÍ INFORMACÍ
Ostrou diskuzi na zastupitelstvu vnímá náměstkyně jako pobídku k doplnění dalších potřebných informací. „Eventuálně přidáme analýzy, jak to bude s hlukem a následnými variantami řešení po dokončení rekonstrukce přednádraží a terminálu městské hromadné dopravy a v budoucnosti stavbě a provozu terminálu B pro regionální dopravu. Věřím, že doplněné argumenty povedou k rozhodnutí demolici provést," dodala Dvořáčková.

Opozici se však nelíbí ani připravovaná výstavba terminálu B. „Zatím mě nikdo nepřesvědčil o tom, že by terminál B mohl být na pozemcích, které jsou k dispozici," konstatoval Milan Košař (Pardubáci).

Autobusové nádraží se navíc nachází jen o několik stovek metrů dál. „Myslíme si, že ten kousek mohou lidé prostě dojít, místo toho, abychom investovali 200 milionů korun," dodal Klimpl.