Do konce roku by město Pardubice mělo mít k dispozici studii lávky, která přemostí hlavní vlakové nádraží. Spojení nádraží se sídlištěm Dukla 
v krajském městě dlouhodobě chybí.

Až bude studie hotová, mohou radní zadat zpracování projektové dokumentace, která ukáže, kolik bude lávka stát.

„Následně budeme hledat finanční zdroje pro stavbu, tedy hledat dotační titul, 
z něhož by stavba mohla být financována. V současné době například existuje možnost získat dotace 
z Fondu dopravní infrastruktury. Pokud půjde vše podle plánu, mohla by za dva roky začít stavba," řekla náměstkyně pardubického primátora zodpovědná za investice Helena Dvořáčková.

STUDIE ZA 1,4 MILIONU

Studie vyjde město na 1,4 milionu korun. Stavba lávky nepřímo souvisí s plánovanou přestavbou přednádraží, která má začít ještě letos a připravovanou rekonstrukcí nádražní budovy.

„Nové mimoúrovňové propojení má zatraktivnit přístup k železniční dopravě a rovněž propojit autobusové terminály před nádražím a uvažovaný terminál jih, s návazností na letiště Pardubice," dodala Helena Dvořáčková.

Podle opozičního zastupitele a ředitele dopravního podniku Tomáše Pelikána je lávka nyní asi jediný způsob, jak překonat železniční trať. „Vzdálenost mezi nádražím a Duklou je docela velká, podchod by byla 200 metrů dlouhá černá díra, která by byla příliš nákladná," uvedl Tomáš Pelikán.

Původně byl v plánu podchod, který měla postavit Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Tato varianta nakonec padla.

„SŽDC počítá, že při plánované modernizaci pardubického železničního uzlu prodlouží podchody. Ovšem zjistilo se, že kromě koridoru je tam ještě řada vleček, takže by bylo nutné vytvořit samostatný tunel. To by ale bylo velmi nákladné," uvedl pardubický poslanec Martin Kolovratník.