Oprava křižovatky 
U Trojice
Druhá etapa rozšíření křižovatky U Trojice u rafinérie Paramo začala v březnu loňského roku, náklady mají dosáhnout 368 milionů bez DPH. V úseku dlouhém asi kilometr mají být další tři jízdní pruhy, jeden bude vyhrazen vozům městské hromadné dopravy. Pod silničním mostem vznikne velká kruhová křižovatka. Počítá se i s cyklostezkou a chodníkem pro pěší. Práce by měly být hotové v listopadu 2017. Místo je nejvytíženějším úsekem silnice první třídy v Pardubickém kraji.

Řidiči v Pardubicích se musí s rozsáhlými dopravními omezeními na nadjezdu Paramo vyrovnávat již delší dobu. O víkendu se na několik hodin nadjezd vozidlům uzavře úplně. Mostní provizorium přes železniční trať je v havarijním stavu a je potřeba ho vyztužit.

Co to bude v praxi znamenat? „Z důvodu prací spojených s vyztužením mostního provizoria bude v sobotu od 8 do 14 hodin řešen provoz na čtyřicetimetrovém úseku kyvadlově. Dopravu budou řídit pracovníci stavby. V neděli pak nechá stavitel, tedy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), uzavřít mostní provizorium mezi třináctou a šestnáctou hodinou úplně. Nákladní doprava bude mít od 13 hodin v daném úseku zákaz jízdy," vysvětlila Pavla Kosíková z tiskového úseku pardubického magistrátu.

Změny se pochopitelně dotknou i autobusů a trolejbusů pardubického dopravního podniku. Několik linek pojede odklonem.

„V neděli budou v době od 13 do 16 hodin vedeny spoje linek číslo 8, 15 a 88 ve směru do Svítkova a spoje linek číslo 10 a 23 v obou směrech po odklonové trase," řekla mluvčí Dopravního podniku města Pardubic Jitka Malinská.

Druhá etapa rekonstrukce křižovatky U Trojice dosud nepřinesla řidičům až tolik komplikací. Největším problémem je fakt, že ze směru od Chrudimi není možné sjet z nadjezdu k hlavnímu nádraží. Řidiči tak musí jezdit buď přes Duklu nebo Polabiny.

V první fázi oprav je budováno rozšíření stávající silnice o dva pruhy, na existující pruhy přijde řada až ve druhé fázi.

Stavaři museli na nadjezdu řešit nebezpečí nálezu nevybuchlých pum z druhé světové války, přizpůsobit se musí také provozu na železničním koridoru. „Nemělo by to ale nijak ovlivnit termín dokončení stavby," uvedl výkonný ředitel firmy M Silnice Zdeněk Babka.