Jedna z nejvýznamnějších budov města zahájila provoz 1. května roku 1958, a to příjezdem vlaku z Bratislavy ve 14.36 hodin. Ten už nezastavil na starém nádraží na dnešní Hlaváčově třídě, ale na tehdy zcela novém nádraží z dílny architektů Karla Řepy, Karla Kalvody a Josefa Dandy.
Velkou atrakcí mimo program byl včera i artefakt, který s sebou přinesl starosta Dašic Petr Zikmund. Doma totiž našel historický plakát upomínající na příjezd prvního vlaku před šedesáti lety.
Plakát, který přinesl starosta Dašic Petr Zikmund byl také unikátem. Pozvánkou na první příjezd vlaku do nové stanice. Foto: @SejkPcePhoto/Jiří Sejkora
„Budova ale dnes už trpí. Nejvíce tím, co je vidět na první pohled, a to je záležitost obkladů a všech skleněných tvárnic. To jsou bohužel prvky, které jsou vidět a je třeba je obnovit. Jsem rád, že to ale nezůstane jen nádražím samotným. Tím, že je uděláno přednádraží a je rozhodnuto i o autobusovém nádraží a vzájemném propojení, které tu otec vždy chtěl,“ dodal k současnému stavu architekt Miroslav Řepa, syn architekta Karla Řepy.
Další zajímavá akce se na hlavním nádraží chystá na 8. a 9. června. V nevyužívaném kině Sirius se bude konat studentský festival Trať s koncerty i studentskými filmy, ale i prohlídkou nádraží.
ME ve fotbale 2024:
Vše o české reprezentaci, zápasy, výsledky i zprávy ze světa fanouškůNádraží oslavilo šedesátku. Omšelé, ale s nadějí na zlepšení
Pardubice – První máj v Pardubicích nebyl jen lásky čas, ale také oslava. Šedesát let od uvedení do provozu totiž oslavilo pardubické hlavní nádraží.
První máj byl nejen výročím nádraží, ale také lásky čas a pro tyto případy nesměl chybět polibek či Máchův Máj.
|
Foto: @SejkPcePhoto/Jiří Sejkora
V kůži handicapovaných: problém mohou být i běžné činnosti