Jedna z nejvýznamnějších budov města zahájila provoz 1. května roku 1958, a to příjezdem vlaku z Bratislavy ve 14.36 hodin. Ten už nezastavil na starém nádraží na dnešní Hlaváčově třídě, ale na tehdy zcela novém nádraží z dílny architektů Karla Řepy, Karla Kalvody a Josefa Dandy.

Velkou atrakcí mimo program byl včera i artefakt, který s sebou přinesl starosta Dašic Petr Zikmund. Doma totiž našel historický plakát upomínající na příjezd prvního vlaku před šedesáti lety.

Plakát, který s sebou přinesl starosta Dašic Petr Zikmund byl také unikátem - pozvánkou na první příjezd vlaku do nové stanice v roce 1958.Zdroj: @SejkPcePhoto/Jiří Sejkora
Plakát, který přinesl starosta Dašic Petr Zikmund byl také unikátem. Pozvánkou na první příjezd vlaku do nové stanice. Foto: @SejkPcePhoto/Jiří Sejkora

„Budova ale dnes už trpí. Nejvíce tím, co je vidět na první pohled, a to je záležitost obkladů a všech skleněných tvárnic. To jsou bohužel prvky, které jsou vidět a je třeba je obnovit. Jsem rád, že to ale nezůstane jen nádražím samotným. Tím, že je uděláno přednádraží a je rozhodnuto i o autobusovém nádraží a vzájemném propojení, které tu otec vždy chtěl,“ dodal k současnému stavu architekt Miroslav Řepa, syn architekta Karla Řepy.

Další zajímavá akce se na hlavním nádraží chystá na 8. a 9. června. V nevyužívaném kině Sirius se bude konat studentský festival Trať s koncerty i studentskými filmy, ale i prohlídkou nádraží.

Redaktorka Deníku si zkusila, jak se žije slepým a vozíčkářům.
V kůži handicapovaných: problém mohou být i běžné činnosti