Modernizace budovy zprovozněné v roce 1958 měla začít na začátku roku. Vítěz projektu Živá nádraží firma Jídelní a lůžkové vozy, která spolupracuje s anglickou společností M2 Reale Estate, se s Českými drahami nedomluvila na detailech a nepodepsala smlouvu.

"Přesný harmonogram prací bychom měli znát zhruba za půl roku až rok. Projekt Živá nádraží je dlouhodobá záležitost. Zatím je jen jisté, že pracovat se bude za provozu," uvedla Hana Bednářová z tiskového oddělení ČD.

V plánu je výstavba podzemního parkoviště, vylepšit se mají služby uvnitř budovy. Součástí přestavby pardubického nádraží bude také rekonstrukce hotelu. Proměnit se má ale také okolí, na kterém se bude podílet město. Radnice chce využít sousední prázdný areál bývalého lihovaru a zlepšit dostupnost autobusového nádraží.