„Plánujeme modernizaci spojení Hradec Králové – Pardubice – Chrudim, které využívá velký počet cestujících v kraji,“ uvedl náměstek ministra dopravy Vojtěch Kocourek. Oživení však čeká i pardubické nádraží.

„V rámci projektu Živá nádraží chystáme propojení automobilové, autobusové a železniční dopravy na jednom místě. Příkladem jsou započaté práce na vlakovém nádraží v České Třebové, kde budou pro cestující vybudovány podzemní garáže přímo v areálu nádraží,“ vysvětlil náměstek generálního ředitele Českých drah pro dopravní cestu Petr David.

Dojíždění vlakem se na Pardubicku těší velké oblibě mezi školáky i zaměstnanci. Lidé však stále hojně využívají i individuální automobilovou dopravu.

„Regulace aut se kraj snaží dosáhnout integrovaným dopravním systémem,“ konstatoval Vlastislav Mojžíš z Katedry technologie a řízení dopravy Dopravní fakulty Jana Pernera v Pardubicích. Dopravní systém VYDIS totiž umožňuje cestujícím na trati Pardubice – Hradec Králové využít jeden dopravní doklad za zvýhodněnou cenu, na který mohou ve třech tarifních zónách cestovat nejen vlaky, ale i městskou hromadnou dopravou v obou krajských sousedních městech.