Pustit se rok před krajským volbami do kompletních změn jízdních řádů veřejné dopravy byl, bez ohledu na výsledek, od současného vedení kraje hodně odvážný kousek. Všelijaké korupční kauzy sice běžný člověk odsoudí, ale osobně ho obvykle nezasáhnou. Zato změny v jízdních řádech mohou mnoha lidem značně zkomplikovat každodenní život či prodloužit dojezdovou dobu do práce či školy o mnoho minut. A to se neodpouští.

Sociální demokraté s Janem Tichým v čele ještě mají šanci napravit si reputaci – a to v případě, že dubnové a červnové změny jízdních řádů odstraní většinu nedostatků. Přesto má ODS v rukou mocnou zbraň. Člověk nemusí být odborník na politický marketing, aby mu bylo jasné, že právě optimalizace veřejné dopravy by se mohla stát klíčovým tématem pro říjnové krajské volby.

A to přesto, že ne všechno je tak špatně, jak se snaží odpůrci firmy OREDO tvrdit. Mnoho věcí se nepovedlo, a to především v periferních oblastech kraje. Nevyřešená návaznost na vlaky, špatně zpracované jízdní doby některých autobusů – to jsou problémy, které skutečně zasahují do života lidí třeba na Králicku. Příliš už se ale nemluví o tom, že na Pardubicku či Chrudimsku je stížností na nové jízdní řády o poznání méně, někteří je dokonce chválí.

Pardubický kraj a firma OREDO mají ale značné mezery, co se týče informování veřejnosti. Jak jinak si vysvětlit, že na celodenní jízdenku platnou na celém území kraje se nedůvěřivě koukají i někteří řidiči autobusů?