Ulice 17. listopadu je pro cyklisty jednou z nejnebezpečnějších komunikací v Pardubicích. V této ulici se přitom vyskytuje značné množství cyklistů, kteří se pohybují v úzkém prostoru mezi jedoucími vozidly a dveřmi zaparkovaných aut. Výjimkou nejsou ani dopravní nehody cyklistů, které vznikají při nepozorném otevření dveří u zaparkovaných aut.

Řešením, které připravuje město Pardubice, je zrušení poloviny parkovacích míst a zřízení cyklopruhů.
„Dojde tím k výraznému posílení bezpečnosti a zvýší se i plynulost dopravy. Dnes, zejména ve špičce, je obtížné cyklistu předjet, což bude po zavedení cyklopruhů bezpečnější a snazší," tvrdí náměstek pardubické primátorky zodpovědný za dopravu Martin Bílek.
Projekt ovšem nemyslí pouze na cyklisty, ale bere ohled i na živnostníky. V tomto prostoru zůstane asi polovina parkovacích míst, a to tam, kde je největší potřeba zásobování. Navíc u řady obchodů v ulici 17. listopadu je možnost jejich zásobování z vnitrobloků, popřípadě je lze zásobovat z ulic Smilova a Malá.

„Podle našich analýz se pro většinu obchodníků podmínky v zásobování nezmění. V osmi případech bude muset obchodník urazit se zbožím určitou vzdálenost. Pokud chceme bezpečnou ulici s logickou a navazující infrastrukturou pro cyklisty, musíme přistoupit na tento kompromis," říká cyklokoordinátor Vojtěch Jirsa.

Orientační průzkum odboru hlavního architekta ukázal, že pouze každý desátý zákazník obchodů v této ulici v ní také parkuje.
Dvě třetiny zákazníků přicházejí pěšky, nebo použijí městskou hromadnou dopravu. Místní živnostníci tedy tímto opatřením neztratí své klienty. Naopak, ulice by se měla stát atraktivnější pro potenciální zákazníky.