Podle krajské koordinátorky Besipu Radky Osterové ale není tato křižovatka nijak záludná. „Je symetrická a platí zde základní pravidla. Řidiči musí dát přednost protijedoucím autům a protijedoucím odbočujícím doprava. Zde se to může zdát jako problém, protože řidiči, kteří vidí odbočující vozidlo vpravo, jsou od něj poměrně daleko a nemusí si uvědomit, že i tomuto řidiči musí přednost dát,“ přiblížila.

Pro řidiče je v Pardubicích velmi komplikovaným místem křižovatka ulic Kpt. Jaroše a DašickáPro řidiče je v Pardubicích velmi komplikovaným místem křižovatka ulic Kpt. Jaroše a DašickáZdroj: Portál nehod

Ředitelství silnic a dálnic chtělo v minulosti křižovatku vyřešit kruhovým objezdem, ten by ale nezvládl množství aut, kterých místem za den projede až 37 tisíc.

Za nehodami na frekventovaných křižovatkách ve městech je podle odborníků v drtivé většině nepozornost řidičů a nerespektování pravidel silničního provozu.

Za nehodami na frekventovaných křižovatkách ve městech je podle odborníků v drtivé většině nepozornost řidičů a nerespektování pravidel silničního provozu. „Nejčastějšími příčinami jsou podle analýzy Portálu nehod nedání přednosti, nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem, jízda na červené světlo. Dalším častým důvodem je i situace, kdy se řidič plně nevěnoval řízení vozidla,“ informoval Jan Chalas ze společnosti DataFriends, která je autorem a provozovatelem Portálu nehod.

Nebezpečný podjezd

Dalším rizikovým úsekem v Pardubickém kraji je podjezd pod železniční tratí v obci Hradec nad Svitavou. Za uplynulé dva roky byly na tomto úseku zaznamenány čtyři dopravní nehody, jejichž příčinou bylo nepřizpůsobení rychlosti a stavu vozovky.

„Jedná se o častý nehodový úsek, kam byl doplněn červený asfalt, který má řidiče upozornit. Na tomto místě je opravdu nutné přizpůsobit rychlost. Směrový oblouk je na delším rovném úseku a řidiče dokáže překvapit,“ přiblížila Osterová. „Věřím, že když se na úsek upozorní, řidiči na jeho průjezd budou klást větší důraz,“ dodala.

Podchod nejprve sloužil jen pro pěší chůzi pod náměstím, později byl prostor využit pro komerční účely.
Pardubické náměstí Republiky čeká proměna. Co bude s podchodem, město stále neví

Za nehodami mimo centra měst a ve vesnicích často může zvěř, namrzlá silnice nebo další vlivy počasí, jako je mlha nebo sníh. Podstatný faktem ale zůstává, že právě mimo města si řidiči často užívají adrenalinu z vysoké rychlosti. Podle statistik českých pojišťoven až 48 procent řidičů z Pardubického kraje přiznává, že občas překročí povolenou rychlost mimo obec o 11 až 29 kilometrů v hodině.

„V porovnání s ostatními regiony České republiky se jedná o nejvyšší podíl řidičů. Stejné procento řidičů uvádí, že občas překročí povolenou rychlost v obci o 6 až 19 kilometrů v hodině,“ uvedla mluvčí České asociace pojišťoven Veronika Pilková. Jízda nepřiměřenou rychlostí je přitom v České republice příčinou až 40 procent fatálních autonehod.