„Postupná modernizace vozového parku a nahrazování vozidel řad 810 a 814 byla jednou z našich priorit při jednání s národním dopravcem o desetileté smlouvě. V návaznosti na postupné zavádění zabezpečení ETCS bude nutné nahradit tato vozidla, která již tomuto zabezpečení neodpovídají. Na hlavní koridorové trati by měl být výhradní provoz s ETCS zaveden od 1. ledna 2025 a v našem kraji jsou na tuto trať navázány další regionální linky,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

České dráhy získaly 22 vozidel RegioSpider z Německa, nyní se chystá jejich úprava pro české podmínky. „Nákup zánovních nízkopodlažních vozidel pro regionální železnici je v poslední době de facto jediným způsobem, jak obměnit vozový park a zároveň výrazně nezvýšit cenu za kilometr,“ řekl náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Jiří Ješeta.

Vozy budou nízkopodlažní a budou mít dostatek prostoru pro přepravu cyklistických kol. „Soupravy budou moci jezdit až 120 kilometrů v hodině, což povede ke zkrácení jízdní doby. Tyto vlaky budou například nasazeny na trať Litomyšl – Choceň a Polička – Žďárec u Skutče,“ sdělil náměstek hejtmana pro oblast dopravy a dopravní obslužnosti Michal Kortyš.