Terminál B bude navazovat na současný terminál pro městskou hromadnou dopravu, který je před pardubickým hlavním nádražím. Sloužit bude linkovým a dálkovým autobusům.

Stavba bude financována z více zdrojů. „Máme schválenou dotační podporu z ITI ve výši téměř 100 milionů korun, zbývající náklady půjdou na vrub města. Je to jedna ze staveb, kterou zrealizovat musíme, neboť majitel pozemku pod stávajícím autobusovým nádražím již deklaroval své rozhodnutí tuto plochu využít k nové výstavbě,“ uvedl náměstek primátora Jan Nadrchal.

Investor plánuje v dané lokalitě rozsáhlou výstavbu obchodního centra a bytů.

„S Pardubickým krajem, který je garantem regionální dopravy, je město domluveno, že pokud by stávající autobusové nádraží muselo ukončit provoz dříve, než bude postaven terminál B, bude nápomocno při hledání přechodného řešení,“ avizovala v minulosti mluvčí pardubického magistrátu Nataša Hradní.

"Město je s majitelem stávajícího autobusového nádraží domluvené, že nádraží bude funkční do konce letošního roku. Připravujeme se tak na variantu, že naši dopravci budou využívat náhradní nádraží v blízkosti UNI HOBBY a přilehlých komunikacích," dodal náměstek hejtmana Michal Kortyš.

Nakonec bez provozní budovy

Město původně chtělo v terminálu B vybudovat i provozní budovu, v níž by mohl mít zázemí dopravní podnik nebo některé odbory magistrátu. Představitelé města ale schválili variantu bez provozní budovy, aby ušetřili kolem padesáti milionů korun. „Vzhledem ke stavu ekonomiky a městského rozpočtu jsme se rozhodli přistoupit k úspornější variantě a z návrhu stavby vyjmout dostavbu administrativní budovy,“ řekl primátor Martin Charvát.

V přízemí objektu se mělo nacházet i zázemí pro cestující. „Rozhodli jsme se oslovit Správu železnic, zda by pro potřeby cestujících bylo možné využít stávající prostory západní části objektu hlavního nádraží. Zpětná vazba je taková, že se nám Správa při projektování rekonstrukce výpravní budovy pokusí maximálně vyhovět,“ uvedla zastupitelka Helena Dvořáčková. Původní náklady na stavbu včetně nové budovy dosahovaly výše 175 milionů korun.

close Stavba začne na jaře a potrvá minimálně rok. info Zdroj: Město Pardubice zoom_in Stavba začne na jaře a potrvá minimálně rok.

Terminál B nebude jediným novým nádražím, které chce město vybudovat. Další terminál má vyrůst u Univerzity Pardubice. „Zatímco terminál B řeší lepší propojení autobusové a vlakové dopravy a jejich napojení na městskou hromadnou dopravu, terminál Univerzita zabezpečí odpovídající infrastrukturu pro jeden z dopravních uzlů ve městě, kde dochází ke křížení regionální a městské hromadné dopravy,“ dodal Charvát. Jeho stavba vyjde na zhruba 27 milionů korun.

V Pardubicích se dopravní terminály začaly stavět už v roce 2016, kdy odstartovala rekonstrukce přednádraží a na místě vyrostl terminál A pro městskou hromadnou dopravu. O rok později začalo město s přípravu stavby terminálu B, který má sloužit regionální autobusové dopravě. Pardubice mají v plánu postavit ještě terminál Jih, který má navazovat na vlakové nádraží z jižní strany.