„Ve středu 18. dubna v 16 hodin se ve společenském sále pardubické radnice na Pernštýnském náměstí uskuteční veřejné projednávání 19. změn územního plánu. Změna územního plánu města Pardubic v budoucnu umožní propojení Pardubiček s Višňovkou, respektive ulic Pod Břízkami a Kyjevská,“ uvedla mluvčí pardubické radnice Nataša Hradní.

Variantu, podle níž bude dopracován návrh 19. změn územního plánu města, pardubičtí zastupitelé schválili loni v říjnu na druhý pokus. Vybraná varianta vymezuje dopravní koridor, do něhož je možné umístit přeložku silnice I/2, tedy jihovýchodní obchvat, i komunikaci propojující Pardubičky s Višňovkou.

„Propojka jižní a východní části Pardubic do doby, než bude postaven jihovýchodní obchvat, odlehčí dopravě v centru města a zpřístupní nemocnici i z jižní strany,“ řekla náměstkyně primátora Helena Dvořáčková (ANO) s tím, že po dokončení obchvatu se může komunikace změnit třeba na cyklostezku.

Odpadní laguny u Chvaletic kde společnost Euro Manganese Inc chce těžit mangan.
Laguny kalu u Chvaletic nejsou jen špína, ale i mangan

Opozičním zastupitelům ale vadí, že územím budou moci vést dvě paralelní komunikace, město tak přijde o další zelené plochy.

„Koridor zabere velkou část otevřené zelené plochy, kterých město moc nemá. Tímto způsobem jimi plýtvat je nesmysl,“ konstatoval Karel Haas (ODS).

„Jihovýchodní obchvat je pro nás se skřípěním zubů akceptovatelný. Jsme ale proti tomu, aby tam vznikly dvě komunikace,“ poznamenal Jan Linhart (Patrioti Pardubic).

Proti jsou i aktivisté. „Tento záměr považujeme za špatný a nekoncepční. Zastupitelé by měli usilovat o opravdu systémové dopravní řešení, tedy propojení jihovýchodním obchvatem, a to v ideálním případě tak, aby trasa co nejméně narušila nebo úplně minula cenný přírodní prostor,“ uvedl v minulosti Miroslav Seiner ze spolku Chráníme stromy.

Vedení města hned při schválení změny územního plánu slíbilo co možná nejšetrnější využití území okolo dopravních staveb. „Přesné umístění stavby přeložky, s ohledem na možné změny v křížení této stavby s existujícími silnicemi, bude prověřováno v územní studii,“ konstatovala tehdy mluvčí magistrátu Nataša Hradní.

Ilustrační foto.
V okresu je 15 tisíc volných míst. Nejvíce chybí dělníci