V polovině roku by měla být hotová studie modernizace železničního uzlu v Pardubicích. Z ní bude také jasné, zda vlakové nádraží a sídliště Dukla propojí lávka nebo podchod. Informoval o tom mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jakub Ptačinský. „Na základě schválené varianty studie proveditelnosti bude pokračovat příprava stavby,“ uvedl.

Lidé často riskují 
a chodí přes koleje

Z pardubické Dukly nevede na nádraží přímá cesta, i když spolu téměř sousedí. Lidé proto často riskují a chodí na nástupiště přes koleje.Krajský radní Jaromír Dušek (SPOZ) považuje za lepší řešení podchod.

„Myslím si, že o lávce už snad nehovoří nikdo. Prodloužení podchodu na Duklu by sloužilo i imobilním občanům, provoz v zimním i letním období bude jednodušší,“ prohlásil Jaromír Dušek.

SŽDC nechce svoje plány předjímat. Po dokončení studie bude muset zpracovat investiční záměr, mít kladný posudek vlivu na životní prostředí (EIA), zhotovit přípravnou dokumentaci, projekt stavby a získat stavební povolení. „Po ukončení přípravy bude zahájena realizace,“ dodal Jakub Ptačinský.

Rozpočet i termíny stavby určí až další přípravné práce.

Podchod by podle krajského radního mohl vyústit u nádraží také na druhé straně u bývalého lihovaru.

Projekt by byl součástí takzvaného přednádraží, kde by časem mohl vzniknout dopravní terminál pro městské i linkové autobusy.

Možnost využít švýcarské dotace

Na modernizaci prostoru před vlakovým nádražím město získalo příslib švýcarských dotací. Projekt však znovu přepracovává, protože vykazoval chyby. Zvažuje i možnost využití švýcarských a evropských dotací. Na původním projektu se měl podílet i Pardubický kraj.

„Neumíme si představit, že bychom s městem dál nespolupracovali. Nějaký podíl kraje tam asi bude. Lokalita má obrovský dopad na autobusovou a vlakovou dopravu,“ řekl Jaromír Dušek.