Na začátku dubna by se pak měly na opravenou ulici vrátit také trolejbusy. Rekonstrukce měla trvat přesně rok a zpozdila se jen o několik málo dnů, které stavební společnost Syner potřebovala na odstranění závad.
Nová tvář ovšem znamená také nový režim na hlavní pardubické ulici.

Zatímco od Masarykova náměstí po křižovatku se Sladkovského ulicí zůstává obytnou zónou s omezeným vjezdem, od Sladkovského po náměstí Republiky se po otevření stane pěší zónou.

Na ní by pěší, až na výjimky, měli potkávat pouze cyklisty a vozy městské hromadné dopravy. Třídou Míru v celé její délce budou projíždět pouze dvě trolejbusové linky, které pojedou zhruba jednou za hodinu a o víkendech vůbec ne. Čtyřka, která také patří k méně frekventovaným spojům, bude projíždět pouze částí mezi Masarykovým náměstím a Sladkovského ulicí. Ani ta o víkendech nejezdí, takže ve dnech volna bude celá třída Míru patřit pouze chodcům a cyklistům a bude tak čistou pěší zónou.

„Tato kompromisní varianta se mi líbí. Během všedních dní umožníme lidem využívat a používat třídu Míru, jak byli zvyklí, třída bude pulsovat všednodenním rytmem. Večer a o víkendu se pak stane pěší zónou, místem pro setkávání, zábavu a věřím i množství kulturních akcí," uvedl primátor Pardubic Martin Charvát, který prý vnímá i připomínky vůči novému dopravnímu režimu.

„Jsem ale opravdu přesvědčen, že toto řešení je v současné době pro třídu Míru a obyvatele i návštěvníky Pardubic to nejlepší možné," dodal Martin Charvát.

Trasy ostatních trolejbusových linek, které před rekonstrukcí jezdily přes třídu Míru, se po ukončení modernizace nezmění. Vyhrazené jízdní pruhy na Sukově třídě, Masarykově náměstí i na náměstí Republiky se podle politiků osvědčily, zůstanou proto v obou směrech zachovány. Jsou určeny nejen pro městskou hromadnou dopravu, ale i pro integrovaný záchranný systém a cyklisty.

„I toto rozhodnutí Komise pro dopravu a Rady města Pardubic někteří kritizují. Je to ale trend evropských měst a jasný signál k zvýhodnění veřejné dopravy," řekl primátor Pardubic Martin Charvát.
Kritici vyhrazených pruhů upozorňují, že v okamžiku, kdy není zdaleka dořešen severovýchodní obchvat města, je jedinou alternativou cesty z Polabin na Dubinu rychlodráha. Pokud tam ale dojde k nějaké nehodě, hrozí městu vážné dopravní komplikace.

Správní řízení

Dopravní obsluha, tedy zásobování, rezidenti a podobně, budou moci do pěší zóny, v níž bude pro tyto případy jednosměrný provoz, vjíždět pouze z náměstí Republiky v době od pěti do sedmi hodin ráno a od 17 do 21 hodin.

Výjimečně může vjezd do pěší zóny v jiných časech povolit na základě správního řízení magistrát města. Právě velké množství vozidel bylo před rekonstrukcí jedním z problémů třídy Míru. Ulice totiž občas ze všeho nejvíc připomínala parkoviště.

Součástí pěší zóny není Jindřišská ulice. Vozidla, vyjíždějící z ní na třídu Míru, budou muset odbočit vpravo, čili na náměstí Republiky. Z ulice Na Hrádku bude vjezd do třídy Míru zcela uzavřen. Sladkovského ulicí bude možné příčně projet třídu Míru ve směru od Sukovy třídy.

Podobná dopravní omezení jako před rekonstrukcí budou platit v obytné zóně od křižovatky třídy Míru s ulicí Sladkovského až po Masarykovo náměstí. Nevztahují se na vozidla zdravotnické služby, Policie ČR, Městské policie Pardubice, Služeb města Pardubic, dopravního podniku a taxislužby.

Ostatní vozidla budou moci do této části města vjíždět pouze na základě povolení Úřadu Městského obvodu Pardubice I, jehož vydání je zpoplatněno. Pro zásobování této části zůstává vyhrazena doba od pěti do devíti hodin ráno a od 18 do 21 hodin.
Z jednosměrné Pernerovy ulice budou automobily směrovány doprava, tedy k Masarykovu náměstí.

Rekonstrukce třídy Míru začala v březnu loňského roku. Modernizace dlouho zanedbávané hlavní třídy i části přilehlé Sladkovského ulice přijde zhruba na 120 milionů korun, podstatnou část, asi 85 milionů korun, by Pardubice měly získat z fondů Evropské unie.