„Rozhodl jsem se, že si koupím nové boty. Navštívil jsem tedy jeden z ochodů v pardubické Hypernově. Boty jsem si vybral a líbila se mi i cena. Ta po slevě z 1990 činila 1490 korun. Nová cena však platila pouze do okamžiku, kdy jsem přišel k pokladně. Pokladní totiž chtěla, abych zaplatil cenu původní. Podle ní totiž došlo k přecenění výrobků a pokladní ještě nestihly nové ceny umístit na výrobky,“ přišel si do redakce postěžovat Marek Dvořák z Pardubic.

Není jediný. Se stejným problémem se řada z nás potýká dnes a denně. A nejde jen o boty. Jak v takových případech postupovat? A hrozí vychytralému obchodníkovi nějaký postih? Podle Miroslavy Chmelíkové, vedoucí pardubického pracoviště České obchodní inspekce (ČOI), má každý poškozený zákazník podat na obchodní inspekci podnět. „Na jeho základě provedeme simulovaný nákup a prokážeme–li neshodu mezi inzerovanou cenou a požadovanou u pokladny, udělíme obchodníkovi sankci,“ řekla Chmelíková s tím, že inspekce provádí i pravidelné preventivní kontroly. „Samotný zákazník však příliš možností nemá. V zásadě musí trvat na ceně, s kterou byl seznámen,“ uvedla Chmelíková. Podle statistik ČOI se podobným způsobem chová vysoké procento obchodníků, zvláště v období cenových slev.

(Lukáš Peška)