Pardubické přednádraží zůstane, jak je, a přeci se tato část města promění. Z plánů radnice vypadla nikdy nerealizovaná silnice přes autobusové nádraží a z městské mapy definitivně zmizí zbytky bývalého lihovaru.

O první změnu se postarala osmnáctá úprava územního plánu, kterou ve čtvrtek schválili pardubičtí zastupitelé.

„Hlavním motivem změny je, že upouštíme od obslužné komunikace plánované přes autobusové nádraží. Ta se měla napojovat na ulici kpt. Bartoše v místě mezi dvěma obchodními centry,“ uvedla náměstkyně primátora Helena Dvořáčková.

Ředitelství silnici a dálnic ale toto napojení neprojektovalo. Podle původního plánu měl vzniknout rozšířením křižovatky u Parama jakýsi „bypass“ od obchodního domu Lidl přes křižovatku U Marka až po zadní stranu obchodních center Atrium a Tesco na Palackého ulici. Celý projekt ale svým odložením a po rekonstrukci přednádraží ztratil smysl a z územního plánu tak nyní zmizel.

Prostoru před vlakovým nádražím se dotkne také změna majitele areálu bývalého lihovaru. Ten od podnikatele Jiřího Nováka odkoupila společnost Czechoslovak group podnikatele Jaroslava Strnada, který má s areálem své plány.

Dobrá zpráva pro řidiče v Pardubicích je, že parkování zde zatím zůstane zachováno. „Dohoda se společností Czechoslovak group navazuje na původní dohodu o využívání areálu jako veřejného parkoviště. Město za něj platí i nadále částku devadesát tisíc korun měsíčně,“ uvedla Dvořáčková.
Potvrdila ale rovněž demoliční záměry nového majitele.

„Z dosavadní komunikace vyplývá, že zatím zvažují, co s areálem podniknou, ale v plánech je demolice objektů. Kvůlí ní se krátila výpovědní lhůta z šesti měsíců na jeden, což umožní parkování až do poslední chvíle. Alternativu pro toto parkoviště hledáme a hodláme ji představit zastupitelům v prosinci,“ uzavřela Helena Dvořáčková.