Cestující tak již nemusí docházet či dojíždět na vzdálené nádraží Opatovice nad Labem – Pohřebačka. Nová zastávka vznikla díky evropským dotacím.

Hned první den provozu přijel na inspekční cestu také náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu Jaromír Dušek.

„Byl to první den provozu, takže čísla nejsou úplně vypovídající. Dozvěděl jsem se ale, že novou zastávku využilo přeci jen více cestujících než původní nádraží," prozradil Jaromír Dušek.

Původní nádraží Opatovice nad Labem – Pohřebačka mělo být zrušeno, na základě požadavku královéhradeckého magistrátu tu ale prozatím vlaky zastavují. Do budoucna by měla být zastávka posunuta blíže k Březhradu.

„Nemůžu se ale zbavit dojmu, že miliardová investice do koridoru mezi krajskými města byla tímto znehodnocena. Investovalo se tu do zvýšení traťové rychlosti, ale ta nemůže být využita. Sotva totiž vyjede vlak z nové zastávky v Opatovicích, už musí brzdit na původním nádraží a onu vyšší rychlost nemá ani čas nabrat," vysvětlil náměstek hejtmana.

K avizovanému zrychlení na trati mezi krajskými městy tak podle Duška vlastně nedošlo.

„Královéhradečtí po nás chtěli, abychom zrušili jednu ze zastávek na území Pardubického kraje. To jsme ale přirozeně odmítli. Nebudeme přeci omezovat naše obyvatele jen kvůli tomu, že hradecká radnice na základě požadavku obyvatel Březhradu chce zachovat dvě stanice v Opatovicích," dodal Dušek.