Ne zcela obvyklou žádost o pomoc zvládl úspěšně vyřídit dispečink pardubických hasičů. Na tísňové lince dvě dispečerky dokázaly zorganizovat pomoc pro týranou dívku až v Holandsku. Vše začalo telefonátem, ve kterém se na ně plačící žena obrátila s žádostí o pomoc pro svou dceru v Holandsku.

"Její dcera odešla za prací do Holandska a stala se obětí týrání ze strany svého přítele. Její maminka zavolala na tísňovou linku a nevěděla, jak má své dceři pomoci, nevěděla, kam má zavolat. S brekem tak oznamovala operátorce tísňového volání, jak dceru v Nizozemí týrá její přítel, vězní ji doma, omezuje ji na svobodě, odebral ji telefon," uvedla Vendula Horáková. mluvčí Hasičského záchranného sboru Pardubického kraje.

Brečící a bezradnou matku z Pardubického kraje operátorky Veronika Husáková a Aneta Danielová, uklidňovaly a celou událost nenechaly náhodě. Od ženy si převzaly adresu místa bydliště dívky v Nizozemí a spustili několikahodinovou záchrannou akci na stovky kilometrů vzdáleném místě. 

Operátorka Veronika Husáková kontaktovala nizozemskou tísňovou linku, kde ji ihned přepojili s místní policii poblíž bydliště týrané dívky.

"Nizozemští policisté převzali informaci naší operátorky a vyrazili na místo situaci vyřešit. Za dohledu policistů si týraná dívka zabalila všechny své věci a opustila dům, ve kterém snášela fyzické i psychické týrání od svého přítele. Během náročné čtyřhodinové operace, tak dlouho trvala záchrana týrané slečny v zahraničí, operátorky Veronika s Anetou komunikovaly intenzivně nejen s nizozemskou policií, ale také s matkou dívky, kterou informovaly o probíhající záchraně. Posledním hovorem, který operátorky provedly, byl telefonát mamince, která si po čtyřech hodinách oddechla, že je její dcera mimo nebezpečí," dodala Vendula Horáková.

„Mám dobrý pocit, že to celé dobře dopadlo, že si odchod od přítele týraná dívka na konec nerozmyslela," říká Veronika Husáková, která po celou dobu vedla hovory v angličtině. „Policisté v Nizozemí byli velmi ochotní a příjemní," dodává Veronika, která má již osmiletou praxi na operačním a informačním středisku hasičů Pardubického kraje.

"Operátorům tísňové linky se vyplácí pozorné naslouchání a být v rámci své služby tak trochu psychologem, aby se jim podařilo uzavírat případy vždy s dobrým koncem," uzavřela Vendula Horáková.