Pardubické hlavní nádraží bude po přestavbě plně bezbariérové, hezčí a funkčnější. „Modernizovaná stanice za více než šest miliard korun přinese kromě vyšší bezpečnosti železniční dopravy také vyšší pohodlí pro cestující. Budou moci využívat nový staniční mobiliář nebo informační systém, který plně odpovídá zavedeným standardům moderního cestování. Jistě také ocení rekonstruované podchody s výtahy nebo eskalátory, díky kterým se dostanou pohodlně až ke svému vlaku,“ říká generální ředitel SŽ Jiří Svoboda.

Vlaky při průjezdu stanicí znatelně ztichnou a zrychlí, jelikož dojde k rozšíření evropského vlakového zabezpečovacího zařízení a úpravě zařízení pro automatické vedení vlaku. Díky tomu se traťová rychlost zvýší až na 160 kilometrů v hodině, zatímco nyní je rychlost průjezdných kolejí jen 100 kilometrů v hodině a na trati do Rosic nad Labem jen 40 kilometrů v hodině.

„Jízda vlaků bude navíc znatelně tišší, a to díky použití pružného upevnění kolejnic k pražcům,“ uvedla tisková mluvčí SŽ Nela Friebová.

Soukromý pozemek. Podobných nápisů se na Mělicích objevuje víc a víc.
Písník za domem? Víc starost než radost, místní se tam nekoupají

Z Dukly přímo na nástupiště

Součástí stavby bude také lávka pro pěší, která propojí nádraží s pátým městským obvodem, tedy s Duklou. Z lávky navíc povedou schody na všechna nástupiště. I ta projdou modernizací, po níž bude jejich výška odpovídat úrovni podlahy moderních vlaků, což umožní pohodlnější nastupování. „Stanice bude také vybavena novým orientačním systémem, rozhlasem a zvukovými majáčky pro nevidomé,“ dodala Friebová.

Modernizace má trvat až do roku 2024 a po celou její dobu je potřeba počítat s výlukami, první přijdou už 6. září. Cestujících se ale dotkne až výluka, která je plánovaná od konce října do začátku prosince, kdy bude vyloučena 1. a 3. kolej a 4. nástupiště

Dolní Roveň
TÉMA: Proti vodě z dálnice obec dál bojuje

O vyšší bezpečnost se postará Praha

Komplexní opravou projde i kolejiště, především železniční svršek a spodek, a také řídicí dispečerské stanoviště. Navržené řešení umožní výhledově bezúvraťové propojení s tratí Chrudim – Pardubice-Rosice nad Labem. O vyšší bezpečnost se postará nové staniční zabezpečovací zařízení. Ovládat ho budou dispečeři z pražského dispečerského pracoviště.

O modernizaci, která vyjde na více než šest miliard korun, se postará Společnost Pardubice, tvořená firmami Eurovia, Chládek a Tintěra, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha.