Čím je tento mikrobus výjimečný? Ekologický minibus má pohon na stlačený zemní plyn CNG. Obsaditelnost je 17 míst na sezení a 17 míst k stání plus 1 místo pro kočárek nebo invalidní vozík. Avizovaná dojezdová vzdálenost je 260 kilometrů.

Posila městské hromadné dopravy

Dopravní podnik města Pardubic si jej propůjčil k bezplatnému zkušebnímu provozu na lince číslo 20 ve směru od Hlavního nádraží k poliklinice, Rokycanovou ulicí a zpět.

„Velikost vozu předurčuje k nasazování při složitých dopravních situacích, kdy dochází k nejrůznějším objížďkám, dále na jednosměrné komunikace jako je například ulice Rokycanova, kam míří cestující na polikliniku. Důležitá je samozřejmě i spokojenost cestujících při nástupu a výstupu z vozu na zastávkách a komfortnost cestování," sdělil ředitel pardubického dopravního podniku Tomáš Pelikán.

Pořídit či nepořídit? To je oč tu běží…

A na tyto aspekty se také zaměří vyhodnocení zkušebních jízd, které pak rozhodnou, zda si Dopravní podnik města Pardubic minibus pořídí. Obsluha je sice složitější, ale na některých trasách, kde to je pro normální autobusy těžce dostupné, by byl minibus výhodný.

„Zkušební jízdy končí ve čtvrtek. Po tomto týdnu tedy dojde k vyhodnocení nasbíraných dat. K dispozici budou i statistiky obsazenosti či provozní spotřeba a náklady. Podle toho budeme řešit, zda minibus zavedeme. Minibus neslouží jen pro obyvatele Pardubic, ale také z okresu," zakončil pro Deník ředitel pardubického dopravního podniku Tomáš Pelikán.