VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Paramo se začne stavět příští rok, slíbil Bárta

Pardubice - Termíny dostavby průtahu u pardubického Parama i obchvatu Chrudimě nejsou jisté, mírnil ministr dopravy v Pardubicích optimismus.

13.3.2011 1
SDÍLEJ:

Plán ministerstva dopravy na stavby silnic a vodní cestyFoto: Reprofoto: Ministerstvo dopravy

Nebudeme slibovat nesplnitelné.

Podobnou větu jsme už od ministra dopravy Víta Bárty slyšeli. Bylo to vloni na podzim, když při své cestě po východních Čechách odmítal říct konkrétní termíny dostavby potřebných silnic v našem regionu: průtahu kolem pardubického Parama, obchvatu Chrudimi, dálnice R35 na Moravu, ale i zdvojkolejnění železniční trati mezi Hradcem a Pardubicemi.

Včera bohužel ministr v Pardubicích zpíval stejnou písničku a novináři se nic nedozvěděli. Podle jeho slov není jisté dokonce ani otevření obchvatu Chrudimě v roce 2014, jak ještě v lednu ministerstvo tvrdilo ve své nové dopravní strategii.

„Podařilo se najít dostatek peněz na záchranný archeologický průzkum v trase obchvatu, který konečně začne. Ale říkat před jeho dokončením, že termín 2014 platí, by bylo nezodpovědné. Nikdo v tuto chvíli neví, jak výzkum dopadne,“ řekl Bárta.

Ministr sliby šetřil

Poslanec Jan Čechlovský i šéf pardubického Ředitelství silnic a dálnic Bohumil Vebr jsou naštěstí optimističtější. „Příští rok se skutečně začne stavět, to je už takřka jisté, obě dvě části obchvatu budou navíc dokončeny prakticky současně,“ řekl Vebr.

Naproti tomu ministr Bárta se tajemně tvářil i při otázkách na další stavby. Zdvoukolejnění železniční trati v úseku Stéblová – Opatovice mezi oběma krajskými městy se právě „projektuje“ a Bárta pouze řekl, že „při další návštěvě Pardubického kraje budu schopen říci více.“

Ale abychom nebyli k Bártově tajnůstkářství až tak kritičtí; řidiči by se totiž měli možná modlit, aby ho v příštím roce neskolil žádný skandál a s novým ministrem se tak opět neměnily plány: Jediný slib, který Bárta ohledně silnic dal, se totiž týkal tolik potřebné modernizace a rozšíření průtahu kolem pardubického Parama.

„Primátorka mě ždíme“

„Příští rok se Paramo začne stavět,“ slavnostně oznámil. „Byla to vloni od primátorky Štěpánky Fraňkové schválnost, kdy jsem se zdržel při cestě do Chrudimi v zácpě právě na této křižovatce 45 minut,“ zavtipkoval.

Na druhou stranu jí už ale odmítl s požadavkem brzké výstavby severovýchodního obchvatu města. „Primátorka je nejen výtečný chirgický řezník, ale umí mě i pěkně ždímat,“ uzemnil její představy s poukazem na nedostatek peněz v rozpočtu ministerstva. „Nebudu dělat klamné naděje tam, kde nejsou.“

Přestavba úseku od křižovatky Trojice k Paramu o délce necelého kilometru vyjde na 770 milionů korun a je vůbec nejsložitější stavbou na modernizaci celé I/37 z Hradce do Chrudimi. Současná silnice bude sloužit jako dvoupruh od Hradce, k ní bude přistavěn druhý profil opačným směrem. V místě současné semaforové křižovatky, největšího dopravního špuntu v kraji, vznikne kruhový objezd. Přestavba křižovatky Trojice přijde na řadu později.
Je však otázkou, proč projektanti nenaplánovali tento kilometrový úsek v každém směru třípruhý. S více než 30 tisíci aut za 24 hodin je totiž vůbec nejfrekventovanějším v celých východních Čechách.

ČTĚTE TAKÉ:
OHLÉDNUTÍ: Obsluhovali jsme ministra dopravy

#nahled|https://g.denik.cz/45/d1/plan_ministerstva_dopravy_denik-630.jpg|https://g.denik.cz/45/d1/plan_ministerstva_dopravy.jpg|Plán ministerstva dopravy na stavby silnic a vodní cesty#

Dozná tento plán nějakých změn? Strategii rozvoje dopravy zveřejnilo ministerstvo dopravy v lednu. Otázkou však je, nakolik lze tuto mapu brát vážně. Sliby ministerstva se totiž mění stejně rychle jako roční období. Jiné byly na podzim, změn možná doznají i teď. Nespokojeni jsou například obyvatelé Náchoda, na které se opět nedostalo s tolik potřebným a přitom slibovaným obchvatem. Na mapě chybí železniční stavby, těch ale ministerstvo dopravy moc neplánuje. Dokončení by se však v nejbližších letech měl dočkat koridor mezi Chocní a Českou Třebovou. První na řadu přijde rekonstrukce hlavní trati v Ústí nad Orlicí.

Autor: Kamil Dubský

13.3.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Videosouhrn Deníku – čtvrtek 14. prosince 2017

Tříletý polobezdomovec a brutální agresor v tramvaji: Prohlédněte si videa dne

Ilustrační foto

Po sestupu přichází rána kladivem do hlavy...

Krajská muzea a galerie nakoupí díla za více než pět milionů korun

Pardubický kraj – Umělecká díla a předměty za více než pět milionů korun přibudou letos do sbírek krajských muzeí a galerie.

Reprízu finále rozsekly až nájezdy. Radoval se mistr

Přelouč – Návrat v čase… Přesněji řečeno do finálového dne 31. ročníku Přeloučské hokejbalové ligy. V souboji o zlato Cepy zdolaly Kenyu a třetí místo braly Břehy.

Řehounek rezignuje na post náměstka

Pardubice – Jan Řehounek (ANO) se rozhodl rezignovat na pozici náměstka primátora, aby se mohl naplno věnovat funkci poslance.

Pardubičky? Obrana jako řešeto. Jinak vše při starém

/FOTBALOVÁ HODNOCENÍ/ Evergreen. Význam tohoto cizího slova zní takto: stará, stále populární a oblíbená písnička. Jenže v případě SK Pardubičky se jedná sice o stálou, ovšem nepopulární písničku. Stejně jako v předchozích letech, a je jedno jestli v krajském přeboru nebo nynější I. A třídě okupuje příčky ve spodní polovině tabulky.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT