Obě uzavírky dvou stěžejních silnic ve dvou největších městech Pardubického kraje se budou celý červen a červenec časově překrývat. Zatímco v Chrudimi by poté měly být práce hotovy, v Pardubicích si řidiči vydechnou až příští rok na podzim.

Informace ŘSD o rekonstrukci mostu u Tesca v Chrudimi najdete ZDE

V Chrudimi hrozí, že úplná uzavírka mostu způsobí pětiměsíční dopravní zácpy na celém městském okruhu, který bude jedinou objízdnou trasou. Kdo pojede z Tesca k nemocnici, místo půl kilometru najede 5,5 kilometru průtahem plným aut, semaforů a kruhových objezdů, na kterém se provoz ve špičkách pomalu šine i nyní. Alternativou bude uzavírku objet přes Slatiňany a zpět k nemocnici přes Presy (6,6 km), což je ovšem úzká a už taktéž frekventovaná silnice. Pokud by se někdo chtěl vyhnout zácpám i za cenu pořádné zajížďky přes Slatiňany, nájezd na obchvat u Orle a sjet z něj u Kauflandu, najede dokonce 10,1 km.

Více o uzavírce mostu čtěte zde: 

Uzavírka mostu Milady Horákové začne již 18. března
Peklo začne za dva týdny. Most u Tesca bude 18. března na pět měsíců uzavřen

Mapa objízdné trasy přes Chrudim:

Mapa objízdné trasy přes ChrudimMapa objízdné trasy přes ChrudimZdroj: ŘSD

Ucpanou Chrudim kvůli zavřenému mostu u Tesca si řidiči vyzkoušeli už v listopadu při jeho krátkodobé uzavírce, ve špičce trvala jindy několikaminutová cesta od Tesca k nádraží 50 minut. Omezení se navíc nebude týkat jen mostu, ale celé ulice Milady Horákové od Guláška až po nemocnici, provoz zde bude kvůli opravám silnice a chodníků někdy jednosměrný. Radnice Chrudimi navíc využije dopravního galimatyáše po zavření mostu a u Tesca postaví parkoviště pro sídliště U Stadionu.

Informace Pardubického kraje o rekonstrukci Wonkova mostu najdete ZDE

Wonkův most v Pardubicích naproti tomu zůstane otevřen, místo čtyř průhů však bude provoz, který je tady hustší než na většině českých dálnic, sveden jen do dvou. Takže se 1. června stane pořádým špuntem mezi pravým a levým břehem Labe. Pouze v režimu 1 + 1 navíc bude most průjezdný až do října příštího roku, kdy má být rekonstrukce hotová.

Více o opravě mostu čtěte zde:

Oprava silnice z Hradce Králové do Pardubic se nesmí potkat s plánovanou rekonstrukcí Wonkova mostu.
Opravy Wonkova mostu a silnice od Hradce se nesmí křížit. Krizový plán není

„Provoz se bude posouvat po šířce mostovky v závislosti na tom, kde zrovna budou probíhat práce. Stavaři budou pracovat zejména v útrobách mostu. Důležité je, že most Pavla Wonky bude vždy průjezdný – i pro MHD, kde jen dočasně dojde k nahrazení trolejbusů autobusy,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Zdeněk Vašák.

Kraj, který je správcem mostu a a investorem jeho opravy, už spustil informační kampaň pro řidiče. Vše se dozvíte ZDE.

Předpokládaný harmonogram rekonstrukce Wonkova mostu

- Únor až květen 2024: přípravné práce s žádnými či malými dopravními omezeními
- 1. června 2024 – 1. listopadu 2024 doprava na mostě v režimu 1+1
Převedení dopravy do krajních pruhů, bude se pracovat ve středu mostu, kde budou probíhat zemní práce v předpolích a budou se měnit přepínací lana.
- Nelze odbočit z Hradecké do nábřeží, z nábřeží na most lze.
- 1. listopadu 2024 – 31. října 2025 doprava na mostě v režimu 1+1 přes mostní provizoria
- Na počátku a konci období provozu přes mostní provizoria dojde k převěšení troleje. Omezení bude vždy na dva víkendové dny, probíhají jednání s Dopravním podnikem města Pardubice. Doprava je převedena na střed mostu, práce probíhají v krajních polích.
- Předpoklad dokončení opravy mostu říjen 2025