V krajském městě by mohlo postupně vzniknout několik parkovacích domů. Jeden by měl být ve vnitrobloku za Domem hudby v centru města. „Investorem by mohla být městská společnost Rozvojový fond Pardubice," konstatoval náměstek primátorky Martin Bílek (Sdružení pro Pardubice).

Poptávka prý
je obrovská

„Jsme v začátcích, máme potřebnou studii, která řeší i rekonstrukci vnitrobloku. Poptávka po parkování v centru města je obrovská," nechal se slyšet Martin Bílek.

Další parkovací dům by mohl stát u silniční propojky přes nynější parkoviště mezi ulicemi 17. listopadu a Hlaváčova. Město ho chce odkoupit, na části pozemku by parkovací zařízení mohl postavit soukromý investor.
„Podle mého odhadu by se během deseti až patnácti let nějakých pět parkovacích domů v centru města klidně uživilo," podotkl náměstek Bílek.

Velký problém je i s parkováním na sídlištích. Ta vznikala v dobách, kdy se pro dva byty počítalo s ani ne jedním autem, nyní má mnoho domácností běžně auta dvě. Dlouhodobému parkování na svých odstavných plochách se už brání i velkoprodejny.
Podle Martina Bílka by se na sídlištích mohly uplatnit parkovací domy, které by obsahovaly i prodejní a další nebytové prostory.

Stavbu by zajistili soukromníci

Město by například pro výstavbu mohlo poskytnout pozemky, stavbu a provoz by museli zajistit soukromí investoři. Vedení města však zatím takovou koncepci neprojednávalo.
V Pardubicích jsou zatím dva parkovací domy, větší je na Karlovině poblíž centra.
Jeho celková kapacita je 440 míst, spoluvlastníkem je Pardubický kraj, kterému patří dvě z pěti pater. „Všechna místa jsou víceméně trvale obsazena," řekl investor a spolumajitel Petr Vašíček.

Parkovací dům se 120 místy má v Polabinách několik let společnost Harmony club. „Obsazeno máme jen asi šedesát procent, lidé nemají zájem," prozradil jednatel Vladimír Novotný. Příčinu svých potíží vidí v tom, že v Polabinách lze parkovat volně v ulicích, kdežto v oblasti Karloviny se musí platit.