Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pardubice chtějí dopravní model

Pardubice - Příprava simulátoru naváže na výzkum dopravního chování.

16.3.2017 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Softwarový dopravní model, který by prostřednictvím počítačových simulací mohl ukázat například to, jak se doprava změní při uzavírkách, chce pořídit pardubická radnice. Dosud totiž musela o počítačovou modelaci dopravy žádat soukromou firmu, což mohlo být zdlouhavé.

„Když například zavřeme křižovatku s rychlodráhou u hotelu Euro, model nám dokáže ukázat, kudy se doprava rozproudí a kde jinde vzniknou zácpy," uvedla náměstkyně primátora Helena Dvořáčková.

ROČNÍ PRŮZKUM

Vývoji modelu má předcházet roční průzkum dopravního chování obyvatel Pardubic a okolních obcí. Bude sloužit jako jeden z hlavních podkladů pro dopravní plánování ve městě a zároveň ukáže, kolik procent řidičů využívá svá auta a kolik cest lidé naopak vykonají pěšky, na kole či městskou hromadnou dopravou.

„Díky výsledkům průzkumu získáme informace o tom, jaké cesty lidé ve městě podnikli, jaká byla jejich délka a jaký dopravní prostředek využili, případně zda se na cestu vydali pěšky. Tento průzkum je navíc nezbytný k tomu, abychom si mohli stanovit cíle, ke kterým by město prostřednictvím dopravního plánování mohlo směřovat," řekla Dvořáčková.

K tomu, aby byl výsledný vzorek reprezentativní a spolehlivý, bude nutné získat data minimálně z tisíce pardubických domácností. Kromě obyvatel Pardubic bude do průzkumu zahrnuto také 600 rodin bydlících v přilehlých obcích.

DOJÍŽDĚJÍCÍ Z OKOLÍ

„Rozhodli jsme se do průzkumu zahrnout také obyvatele, kteří žijí v okolních obcích a využívají dopravní infrastrukturu města, a zároveň bychom rádi vyhodnotili dopad územního rozvoje v okolních obcích na dopravní systém ve městě," uvedl primátor Pardubic Martin Charvát.

„Za posledních patnáct let se tisíce rodin přesunuly za hranice města a nyní zatěžují dopravu, protože sem obvykle dojíždějí autem," dodal Charvát.
Průzkum bude zjišťovat i to, zda tito lidé odešli kvůli výhodným cenám pozemků nebo proto, že jim město nedokázalo zajistit dost lokalit dostupných hromadnou dopravou.

DOPRAVNÍ ZATÍŽENÍ

„Město Pardubice potřebuje znát dopravní zatížení způsobené lidmi s trvalým pobytem v okolních obcích, kteří do města pravidelně dojíždějí," doplnil předseda komise pro dopravu Libor Slezák.

Roční dotazníkový průzkum začne 1. září letošního roku a jeho celková cena by měla být přibližně 1,36 milionu korun.

„Město nyní vybírá zpracovatele, jehož úkolem bude příprava průzkumu, sběr dotazníků a také zpracování a dodání dat," uvedla mluvčí pardubické radnice Iveta Koubková.

Autor: Lenka Štěpánková

16.3.2017 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Proti proudu času zdarma k oslavám Mezinárodního dne archeologie

Ilustrační foto

Pardubice se rozloučí s dostihovou sezonou

Pravý břeh Labe zůstane klidovou zónou. Stavět se nebude

Pardubice – Obyvatelé Pardubic už znají budoucí podobu pravého břehu Labe. Nejzásadnější změnou je nová lávka přes řeku, vybudování informačního systému či doplnění městského mobiliáře. Vzniku nové zástavby určené k bydlení se starousedlíci a ekologové obávat nemusí.

Fotbal a škola. Zkusili si to i v Kanadě

Pardubice – Plnit si povinnosti na fotbalovém hřišti a zároveň i ve škole se vyplácí. O tom dobře vědí hráči Regionální fotbalové akademie Pardubického kraje. Jeden z nich se nedávno dočkal zajímavé odměny, když po úspěchu v „olympiádě“ z anglického jazyka vyrazil na výměnný pobyt do zahraničí. Čtrnáctiletý Petr Beneš týden poznával, jak se žije a trénuje v Kanadě.

Si děláš kozy... No vážně, tři kozy v autě

Pardubice - Kdo viděl film Slavnosti sněženek ví, že koza dovede cestovat autem. I když běžný pohled to opravdu není.

Téma kampaně? Strach dominuje

/KOMENTÁŘ/ Je to v posledních letech již takový kolorit. Politici hledají racionální témata předvolebních kampaní čím dál obtížněji. Viditelné to bylo loni před krajskými volbami, letos se situace opakuje. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení