Město chce s pomocí dotací z Programu švýcarsko-české spolupráce vybudovat nový autobusový terminál před železničním nádražím.
„Zastavovat by zde měla městská hromadná doprava i příměstské autobusy,“ řekl náměstek pardubického primátora Alexandr Krejčíř.

Zatím není jisté, zda zůstane v provozu dosavadní asi 200 metrů vzdálené autobusové nádraží, kam by měly i nadále zajíždět stávající dálkové linky.
„V přednádraží by se měla integrovat městská a příměstská autobusová doprava a celý prostor by se měl upravit,“ uvedl Krejčíř. Bude nutné přeložit troleje, kvůli plynulejší dopravě vznikne také nová kruhová křižovatka na střetu ulic Palackého a Hlaváčovy a vylepší se křižovatka Palackého - kpt. Bartoše. České dráhy budou samy žádat o dotaci na úpravu vnitřních prostor nádraží.

Stavět by se mělo začít v roce 2013

Podání žádosti o dotace na projekt nazvaný Multimodální uzel Pardubice již schválili pardubičtí zastupitelé. Náklady by měly dosáhnout asi 90 milionů korun, až 85 procent by měla pokrýt subvence švýcarských fondů, o zbytek se podle Krejčíře podělí rovným dílem magistrát a Pardubický kraj. Stavět by se mohlo nejdříve v roce 2013.

Z přednádraží by měly jezdit městské a příměstské autobusy. Autobusové dopravce může přimět k využívání nového stanoviště Pardubický kraj, který linky dotuje. Dálková doprava však možná bude dál používat původní areál, který patří společnosti ČSAD Bus Chrudim, takže není vyloučeno, že vedle sebe budou fungovat dvě autobusová nádraží. Na pardubické nádraží denně přijede kolem 300 dálkových i příměstských autobusových spojů, za vjezd do areálu dopravci platí.

Sídliště Dukla čeká na lávku pro pěší

České dráhy také v budoucnu chtějí propojit železniční nádraží s blízkým sídlištěm Dukla, dnes odděleným kolejištěm. Přes něj by měla být postavena lávka pro pěší, po níž obyvatelé čtvrti již dlouho volají.

(čtk)