Pardubické nádraží po má dlouhých letech spojení přes hlavní koleje směrem na sídliště Dukla. Hojně využívaná moderní lávka však zatím ústí do ulice, která se už řadu týdnů opravuje, je neprůjezdná a ne vždy zde byl pohyb chodců jednoduchý. Město však nyní přineslo dvě dobré zprávy. První je, že by se ulice mohla otevřít dříve, druhá, že sem v prosinci začne zajíždět linka MHD.
„Rekonstrukce ulice K Vápence pokračuje podle plánu a její dokončení přinese několik změn, které pomohou zlepšit dopravní situaci v této oblasti. Žulové kostky jsou nahrazeny novým asfaltovým povrchem, což přispěje k vyššímu komfortu jízdy a snížení hlučnosti. U lávky vzniká nová okružní křižovatka, která zlepší průjezdnost a zvýší bezpečnost v této lokalitě,“ přiblížil probíhající rekonstrukci náměstek primátora zodpovědný za dopravu Jan Hrabal.
Podle něj by ulice mohla být oproti původním plánům otevřena dříve ve formě předčasného užívání.
„Součástí rekonstrukce je také výstavba tří nových autobusových zálivů s povrchem z cementobetonového krytu, který vykazuje vyšší trvanlivost. Dále dojde k výsadbě stromů a nižší zeleně, keřů a trvalek a dále založení trávníků v blízkém okolí,“ navázal.
„Do zrekonstruované ulice bude nově zajíždět autobus číslo 6 a tato změna začne od 15. prosince," uvedl ředitel Dopravního podniku města Pardubic Tomáš Pelikán.
To je pozitivní zpráva nejen pro obyvatele Pardubic, ale také pro ty, kteří míří na pardubické nádraží z okolí. Dává jim to totiž možnost nechat své auto na některém ze vzdálenějších parkovišť a linku MHD využít pro cestu k lávce a zpět.
Úpravy křižovatky nedaleké Pražská – Teplého pak mají za cíl zvýšení bezpečnosti, nově instalované světelně signalizační zařízení bude liniově koordinováno s přilehlými křižovatkami. „Zmíněná instalace nových semaforů pak zajistí plynulejší a bezpečnější průjezd křižovatkami,“ uvedl Hrabal.
„Obyvatelům Dukly přinese rekonstrukce zlepšení přístupových komunikací a nové chodníky s hladkou červenou zámkovou dlažbou, která usnadní průjezd i cyklistům. Obyvatelé budou moci plně využívat lávku nad kolejemi, která spojuje všechna nástupiště hlavního nádraží a terminál B a ústí do ulice K Vápence, čímž se ukončí dosavadní provizorní řešení,“ doplnil Hrabal.