Správa železnic v minulém týdnu oznámila, že lidé budou moci lávku využívat pouze jako přístup k nástupištím, protože město nestihlo stavbu napojit z ulice K Vápence, kde se aktuálně připravuje stavba parkovacího domu.

Po intenzivních jednáních města, firmy Chládek a Tintěra a Správy železnic se našel kompromis. Lávka pro pěší, která v Pardubicích spojuje vlakové nádraží se sídlištěm Dukla, se tak nakonec otevře v původním termínu.

Pardubice koupí dalších osm trolejbusů Škoda 32Tr za 107 milionů korun.
Do Pardubic zamíří další moderní trolejbusy. Budou jezdit i na baterie

„Po dnešním setkání s náměstkem primátora Janem Hrabalem je zřejmé, že lávku přes nádraží budou moct lidé od konce května využívat rovnou v celé délce,“ informoval Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železnic, která je investorem stavby.

Během pokračující rekonstrukce ulice K Vápence bude zajištěný průchozí koridor od výstupu z lávky směrem na Duklu.

„Je naším společným zájmem, aby lávka mohla být otevřená,“ sdělil náměstek primátora Jan Hrabal s tím, že město je připraveno dostát všem svým závazkům, ke kterým se, v souvislosti s otevřením lávky, zavázalo.

Podle Správy železnic se nová lávka stejně jako celá modernizace pardubického nádraží dokončuje podle plánu. „Správa železnic lávku nad nádražím zprovozní v závěru května,“ potvrdil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. O spojce na sídliště se ve městě mluví už řadu let. Cílem je hlavně zvýšit bezpečnost, protože lidé z Dukly si už léta zkracují cestu přes koleje.

Univerzita Pardubice zbourá část bývalé továrny Telegrafia, je ve špatném stavu.
Z Pardubic zmizí další historický symbol. Telegrafii nahradí univerzitní fakulta

Lávka začíná na Dukle v ulici K Vápence a končí u nového autobusového terminálu B. Měří tak necelých 300 metrů. Lidé se na ni dostanou po eskalátorech nebo výtahem ze čtyř nástupišť. Výjimkou je nové páté nástupiště, které eskalátory mít nebude. „Lávka bude po svém dokončení sloužit každý den a otevřena bude dvacet čtyři hodin denně,“ informovala Nela Eberl Friebová, mluvčí Správy železnic.

Otazník stále visí nad tím, kdo se o novou lávku, za zhruba 300 milionů korun, budu starat. To bude totiž podle některých velmi nákladné. Na město by připadly totiž veškeré údržby a opravy lávky včetně úhrady energií na osvětlení nebo provoz výtahů a eskalátorů.

„Zároveň finalizujeme smlouvu ohledně správy a údržby, abychom ji mohli podepsat, než se lávka otevře,“ uvedl Svoboda.

Mohlo by vás zajímat: Pardubice mají nový skvost. Ocelová socha září na louce pod zámkem

Zdroj: Turistické a informační centrum Pardubice