V parkovacím domě Terminál JIH by mohli nechat své vozy lidé, kteří potom přes nově zbudovanou lávku zamíří na hlavní nádraží. Sloužil by také pro zaměstnance zdejších firem a obyvatele města. V původním návrhu se počítalo s šestipodlažním parkovacím domem, který by disponoval zhruba 560 parkovacími místy s tím, že by se dalo parkovat i na střeše.

Pardubičtí zastupitelé se však shodli na návrhu, který bude výrazně levnější, ale na druhou stranu se zmenší počet parkovacích míst. Těch bude okolo 360. Počet není definitivní, protože město chce stavět formou Design&Build. To znamená, že ten, kdo bude stavbu budovat, bude zodpovědný také za její projekt v rámci mantinelů, které určí město.

„Finální odhadnutá hodnota je 148 milionů, z toho 98 na modulární konstrukci,“ uvedl Tomáš Pelikán (Společně pro Pardubice) z Dopravního podniku města Pardubic. Město má možnost získat dotaci 95 milionů, pokud bude kapacita alespoň 250 míst.

Právě modulární konstrukce by měla být výhodou pro tento parkovací dům. Systém, který ve velkém připomíná stavebnici, by totiž měl v budoucnu umožnit rozšíření objektu, pokud to bude potřeba.

Vedení města se nechalo inspirovat parkovacím domem firmy Contipro v Dolní Dobrouči i podobnou stavbou v německém Mannheimu. Budova by měly být bezbariérová, uvnitř bude také výtah. Poslední patro bude oproti původnímu plánu zastřešené. „Střecha by mělo být i speciálně konstruovaná, aby se tam daly umístit fotovoltaické panely,“ řekl Pelikán.

Parkovací dům ale nebude zatím úplně přívětivý pro majitele elektroaut, což někteří zastupitelé kritizovali. Budou v něm moct parkovat, ale dobíjecí stanice budou vně. „Podle odhadů by hasicí systém pro případný požár elektroaut stál dalších 20 milionů. Ambicí do budoucna však je nemít žádné omezení pro jakýkoliv pohon aut,“ uvedl Pelikán.

Na zastupitelstvu se však objevil ještě jeden návrh. Předložil ho Martin Slezák (SPOLU). Podle něj by město mělo vybudovat právě jen 250 míst nutných pro získání maximální dotace. To ale zastupitelé při hlasování nepodpořili.

Nad případnou velmi jednoduchou a industriální podobou se pak pozastavil Filip Sedlák (Naše Pardubice). „Neřeší se estetická kvalita objektu. Otázkou je zda by na něm nešlo umístit sítě pro popínavé rostliny,“ uvedl. Podle Pelikána by se takový nápad dal realizovat.