Každé omezení dopravy v Pardubicích vždy způsobí to, že se začnou tvořit špunty a kolony na náhradních trasách. Kde tedy dvě nové uzavírky způsobily největší problémy nyní? Zkušenosti řidičů z prvních dní ukazují, že na hlavních příjezdech od Hradce Králové a zejména od Chrudimi, také v okolí hlavního nádraží a možná trochu překvapivě také na příjezdu od Přelouče.

Na konci května se teprve vše na uzavírku Wonkova mostu chystalo. Od začátku měsíce už je zde provoz omezený.Na konci května se teprve vše na uzavírku Wonkova mostu chystalo. Od začátku měsíce už je zde provoz omezený.Zdroj: www.wonkac.cz

„V pondělí jsem stála v nesouvislé koloně a poskakovala s autem po pár metrech už od sjezdu Chrudim – sever, až do Pardubic a pak i přes křižovatku u Parama. V úterý už byla situace lepší, ale stejně byla kolona už od sjezdu od Dražkovic,“ popsala řidička z Chrudimi, která za prací dojíždí do Rosic nad Labem. Směrem od Chrudimi by se řidiči ráno nepomohli, ani kdyby zvolili cestu do města právě přes Dražkovice. I tady byla dlouhá kolona.

Lávka přes pardubické nádraží bude v provozu.
Modernizace železničního uzlu v Pardubicích za 7 miliard je hotová

Zkušenosti řidičů, kteří míří do města z Hradce Králové, zase potvrzují, že tady se tvoří kolony především odpoledne. Může za to právě uzavírka u Globusu. Lidé, kteří míří do centra nebo Polabin, tak musí jet přes hlavní nádraží. Jenže tady stojí doprava i bez uzavírek. Takže nyní je zde provoz extrémně zahlcený.

A s tím zřejmě souvisí i to, že se trochu nečekaně velmi ucpává i příjezd od Přelouče. Tuto trasu zřejmě zvolila řada řidičů jako alternativní. Byla relativně volnější než příjezdy od Hradce nebo Chrudimi, jenže i malá nehoda nebo porucha vozu ji také okamžitě ucpe.

Míša podstoupila v USA genovou terapii.
Míša z Pardubicka má za sebou genovou terapii. Trpí AADC jako Martínek

Důvodem uzavírky u Globusu je stavba severovýchodního obchvatu města. Městská hromadná a individuální doprava bude vedena po objízdných trasách. „Uzavírka potrvá do 31. srpna letošního roku. Pro pěší a cyklisty bude k dispozici koridor v západní části okružní křižovatky,“ uvedlo Ředitelství silnic a dálnic.

To druhá uzavírka bude o poznání delší. Nyní je doprava na Wonkově mostu ze čtyř pruhů omezena jen na dva, ale rekonstrukce potrvá až do podzimu příštího roku.

„Oprava nosných lan mostu je nutná a už nejde odkládat. Díky použitým moderním technologiím připravíme most pro budoucí generace. Nová nosná lana jsou vyrobena přímo pro most Pavla Wonky, mají dvojí protikorozní ochranu. Jejich stav bude možné v budoucnu kontrolovat a případně je i měnit, bez větších dopravních omezení,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš s tím, že pro rekonstrukci Wonkova mostu vznikl i speciální web www.wonkac.cz, kde se budou postupně zveřejňovat další informace.

Pardubičtí policisté dohlíželi na převoz uměleckých děl v hodnotě zhruba 300 milionů korun.
Utajený transport v Pardubicích. Městem putovala umělecká díla za 300 milionů

Oprava mostu postaveného mezi lety 1956 a 1959 potrvá do října roku 2025. „Rekonstrukce je rozložená do dvou stavebních sezon s předpokládaným ukončením v říjnu 2025. Vysoutěžená cena prací je 183 milionů korun s daní, což dělá z rekonstrukce klíčového mostu přes Labe v centru krajského města jeden z našich největších investičních projektů pro tento rok. Je to navíc záměr, který je plně financovaný z krajského rozpočtu,“ sdělil hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

Zajímavostí je, že uzavírky nyní zasáhly také dopravní podnik. Ten musel na několika linkách vyměnit trolejbusy za autobusy. Tolik rezervních vozů k dispozici neměl a musel si je půjčit z Hradce Králové nebo Vysokého Mýta.

Jenže z ohlasů na sociálních sítí se dalo vyčíst, že ne všude stihl nainstalovat odbavovací zařízení. Takže někdy mohli cestující jet zadarmo.