Každé omezení dopravy v Pardubicích vždy způsobí to, že se začnou tvořit špunty a kolony na náhradních trasách. Kde tedy dvě nové uzavírky způsobily největší problémy nyní? Zkušenosti řidičů z prvních dní ukazují, že na hlavních příjezdech od Hradce Králové a zejména od Chrudimi, také v okolí hlavního nádraží a možná trochu překvapivě také na příjezdu od Přelouče.

close Na konci května se teprve vše na uzavírku Wonkova mostu chystalo. Od začátku měsíce už je zde provoz omezený. info Zdroj: www.wonkac.cz zoom_in Na konci května se teprve vše na uzavírku Wonkova mostu chystalo. Od začátku měsíce už je zde provoz omezený.

„V pondělí jsem stála v nesouvislé koloně a poskakovala s autem po pár metrech už od sjezdu Chrudim – sever, až do Pardubic a pak i přes křižovatku u Parama. V úterý už byla situace lepší, ale stejně byla kolona už od sjezdu od Dražkovic,“ popsala řidička z Chrudimi, která za prací dojíždí do Rosic nad Labem. Směrem od Chrudimi by se řidiči ráno nepomohli, ani kdyby zvolili cestu do města právě přes Dražkovice. I tady byla dlouhá kolona.

Zkušenosti řidičů, kteří míří do města z Hradce Králové, zase potvrzují, že tady se tvoří kolony především odpoledne. Může za to právě uzavírka u Globusu. Lidé, kteří míří do centra nebo Polabin, tak musí jet přes hlavní nádraží. Jenže tady stojí doprava i bez uzavírek. Takže nyní je zde provoz extrémně zahlcený.

A s tím zřejmě souvisí i to, že se trochu nečekaně velmi ucpává i příjezd od Přelouče. Tuto trasu zřejmě zvolila řada řidičů jako alternativní. Byla relativně volnější než příjezdy od Hradce nebo Chrudimi, jenže i malá nehoda nebo porucha vozu ji také okamžitě ucpe.

Důvodem uzavírky u Globusu je stavba severovýchodního obchvatu města. Městská hromadná a individuální doprava bude vedena po objízdných trasách. „Uzavírka potrvá do 31. srpna letošního roku. Pro pěší a cyklisty bude k dispozici koridor v západní části okružní křižovatky,“ uvedlo Ředitelství silnic a dálnic.

To druhá uzavírka bude o poznání delší. Nyní je doprava na Wonkově mostu ze čtyř pruhů omezena jen na dva, ale rekonstrukce potrvá až do podzimu příštího roku.

„Oprava nosných lan mostu je nutná a už nejde odkládat. Díky použitým moderním technologiím připravíme most pro budoucí generace. Nová nosná lana jsou vyrobena přímo pro most Pavla Wonky, mají dvojí protikorozní ochranu. Jejich stav bude možné v budoucnu kontrolovat a případně je i měnit, bez větších dopravních omezení,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš s tím, že pro rekonstrukci Wonkova mostu vznikl i speciální web www.wonkac.cz, kde se budou postupně zveřejňovat další informace.

Oprava mostu postaveného mezi lety 1956 a 1959 potrvá do října roku 2025. „Rekonstrukce je rozložená do dvou stavebních sezon s předpokládaným ukončením v říjnu 2025. Vysoutěžená cena prací je 183 milionů korun s daní, což dělá z rekonstrukce klíčového mostu přes Labe v centru krajského města jeden z našich největších investičních projektů pro tento rok. Je to navíc záměr, který je plně financovaný z krajského rozpočtu,“ sdělil hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

Zajímavostí je, že uzavírky nyní zasáhly také dopravní podnik. Ten musel na několika linkách vyměnit trolejbusy za autobusy. Tolik rezervních vozů k dispozici neměl a musel si je půjčit z Hradce Králové nebo Vysokého Mýta.

Jenže z ohlasů na sociálních sítí se dalo vyčíst, že ne všude stihl nainstalovat odbavovací zařízení. Takže někdy mohli cestující jet zadarmo.