Hotové už je těleso nástupiště a výstupní rampy, které propojují nástupiště s podjezdem Jana Palacha a podchodem Sladkovského.

„Aktuálně provádíme dláždění nástupiště a přístupových chodníků. Současně s tím pokračuje montáž zastřešení přístupových ramp od ulice Jana Palacha a podchodu Sladkovského a přístřešků pro cestující. Pokračují práce na obnově koleje číslo 12, kde se provádí železniční spodek,“ přiblížila Iveta Štočková, mluvčí společnosti Vinci Construction, která se na stavbě podílí.

Stavba nové zastávky Pardubice centrum zná svého zhotovitele a může začít. Cestujícím se tak v polovině příštího roku zlepší dostupnost středu města.
Vlakem až do centra Pardubic. Nová zastávka bude stát 53 milionů

Stavbaři následně začnou pracovat na montáži železničního svršku a pokládat inženýrské sítě, odvodnění nástupiště nebo kabelového vedení pro informační systémy a osvětlení. Podle stavbařů práce běží podle harmonogramu. Stavbu mají dokončit v květnu.

„Zastávka Pardubice centrum bude uvedena do provozu letos v červnu,“ potvrdila Štočková.

Novou zastávku už cestující najdou v jízdních řádech. Spoje by tu měly stavět i dvakrát do hodiny. První vlaky tu cestujícím budou pravidelně zastavovat od 9. června.

Budou sem zajíždět vlaky z Jaroměře a Hradce Králové a zároveň bude sloužit pro obrat souprav zajišťujících spojení mezi Pardubicemi a Chrudimí.

Z Hradce Králové se cestující do centra Pardubic dostanou, podle jízdních řádů, za 20 minut. Stejně tak lidé z Chrudimi, ale pouze v případě, že pojedou přímým vlakem.

Cestujícím se tak v polovině roku zlepší dostupnost středu města, nebudou muset využívat MHD, stačí, když projdou Sladkovského ulicí a během několika minut jsou na hlavní třídě Míru.

44 milionů

Správa železnic o zastávce v tomto místě uvažovala několik let. Chyběly ale finance.

Ještě vloni tak nebylo jasné, zda nová zastávka v centru města vznikne. Teď na nový perón přispěl Pardubický kraj i město. Náklady Správa železnic odhaduje na 53 milionů korun.

Rosické železniční muzeum musí být kvůli přestavbě nádraží uzavřené, historická vozidla ale jezdila stále.
Stavební práce ani vandalové je nezastaví. Železniční muzeum chystá novinky

„Zastupitelstvo uvolnilo částku jeden milion korun,“ potvrdil náměstek primátora Jan Hrabal s tím, že přispěje i kraj.

Zastávka byla plánovaná i kvůli takzvané Ostřešanské spojce, která měla vést do Chrudimi. Návrh na zrychlení a napřímení spojení Pardubic s Chrudimí, ale padl.

„Spojky do pardubického hlavního nádraží od východu nedosáhly potřebné ekonomické efektivity, zároveň jsme v průběhu příprav narazili na negativní postoj obcí v souvislosti s územní průchodností. Na základě rozhodnutí Centrální komise Ministerstva dopravy ČR došlo ke schválení studie proveditelnosti, která zahrnuje plnou elektrizaci tratí Havlíčkův Brod – Žďárec u Skutče – Pardubice-Rosice nad Labem a Žďárec u Skutče – Skuteč,“ uvedla před časem Nela Eberl Friebová, mluvčí Správy železnic.

Modernizace pardubického uzlu běží na plné obrátky.
Zastávka Pardubice-centrum? Jen, když na ni město a kraj přispěje, zní od státu

Plánovaná zastávka v centru krajského města ale zůstala.

„Odložit tuto akci na později by přineslo mnohem větší náklady. Kromě toho by to znamenalo další provozní komplikace, i proto jsem podnikli, co bylo možné, abychom zvládli vsadit zastávku do plánu probíhající proměny pardubického železničního uzlu,“ řekl před časem ministr dopravy Martin Kupka.

Zastávka Pardubice-centrum

Zastávku bude tvořit oboustranné nástupiště o délce 140 metrů a šířce necelých 9 metrů mezi novými kolejemi č. 10a a 12a. Přístup cestujících zajistí kryté šikmé chodníky o šířce 3 metry. Normová výška nástupiště jim zároveň umožní i pohodlný nástup do moderních vlakových souprav. Vzniknou také přístřešky, lavičky a osvětlení perónu včetně přístupových cest. Počítá se rovněž s instalací informačního a orientačního systému, rozhlasu a také kamerového systému