Řidiči okolo Chrudimi a Slatiňan už jezdí po novém obchvatu. Pardubicím to naopak způsobuje komplikace.

„Gratulujeme obyvatelům Chrudimi a Slatiňan, že se dočkali dokončeného obchvatu, oběma městům a okolním obcím to od dopravy nepochybně uleví. Pro Pardubice už to tak radostné není, jelikož se ve směru od Nasavrk zvýší kapacitní vytíženost komunikace I/37,“ upozornil náměstek primátora pro dopravu Petr Kvaš.

Nejucpanější města dle INRIX

1. Londýn (Průměrně zde člověk v koloně ročně stráví 148 hodin)
2. Paříž (140)
3. Brusel (134)

95. Hradec Králové (53)
110. Praha (51)
111. Pardubice (51)

Kruhová křižovatka u Parama čelí vyšší vytíženosti, protože se k ní dostává více aut i kamionů v kratším čase. Pro řidiče se tak křižovatka stala překážkou.

„Pardubice poslední dobou vládnou v mistrovství kolon,“ zlobí se řidiči na sociálních sítích.

Podle náměstka hejtmana pro oblast dopravy Michala Kortyše je nezbytné zahájit stavbu obchvatů Pardubic, a to jak severovýchodního - ZDE, tak jihovýchodního - ZDE.

Vizualizace severovýchodního obchvatu Pardubic:

Zdroj: Youtube

„Podle aktuálních informací od Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) by měla být stavba severovýchodního obchvatu Pardubic zahájena během letošního roku s dokončením v roce 2025. Jedná se o veledůležitou stavbu pro odklonění dopravy, a to nejen té nákladní z centra Pardubic. Předpokládaná hodnota stavby je 1,5 miliardy korun bez daně,“ uvedl Kortyš.

Stavba jihovýchodního obchvatu Pardubic by pak mohla začít v roce 2025. „Nová komunikace se napojí na silnici I/37 u Dražkovic a povede směrem na Pardubičky a Černou za Bory, kde se napojí na silnici II/322,“ vysvětlil náměstek.

Psali jsme před rokem:

Sporný úsek trasy, přechod obchvatu přes Chrudimku poblíž Červeňáku
VIZUALIZACE: Jihovýchodní obchvat Pardubic by se mohl začít stavět v roce 2023

Radnice také reaguje na fakt, že se Pardubice podle posledních průzkumů řadí mezi tři nejhorší města v Česku, co se do počtu času stráveném v kolonách týče. Podle statistiky Pardubáci stráví v kolonách až 51 hodin ročně.

„Z velké části za to může právě křížení komunikace I/37 a komunikace I/2 v ulici Pražská u Parama, které tvoří úzké hrdlo na obou komunikacích první třídy. Je naprosto nezbytné, aby se zástupci státu začali tímto problémem co nejdříve zabývat,“ dodal Kvaš.

Vizualizace okružní křižovatky na obchvatu směrem na Dolní Roveň.
VIZUALIZACE: Holice se konečně dočkají okružní křižovatky na Dolní Roveň

Magistrát tak volá po tom, aby se pozornost po dokončení obchvatu Chrudimi a Slatiňan přesunula právě na Pardubice. „Tento problém vnímám jako výzvu pro nového ministra. Pardubice po dvaceti letech stále nemají vyřešený žádný obchvat,“ uzavřel primátor Martin Charvát.

Před rokem ŘSD slibovalo, že stavbu severovýchodního obchvatu zahájí ještě v roce 2021: