Policie vyzývá řidiče, aby dbali pokynů policistů a pořadatelů a parkovali na místech k tomu určených. Parkovací plochy jsou k dispozici na silnici I/37, která je kvůli tomu od Dražkovic po nadjezd u Parama po oba víkendové dny uzavřená (od 8 do 20 hodin), dále lze zaparkovat na závodišti, na letišti, u letišních kasáren a u plochodrážního stadionu, od kterého jezdí kyvadlová doprava na letiště. K dispozici je také záchytné parkoviště v bývalých kasárnách TGM na Zborovském náměstí.

"Z Masarykových kasáren jsou to tři zastávky do centra na Masarykovo náměstí, odkud jede kyvadlová doprava na Aviatickou pouť. Lidé mohou proto využít linek 1,7,18 do centra, nebo je možné využít i linky číslo 10, která jede k dopravnímu podniku, odtud je cesta přes nadjezd relativně krátká," uvedla za pořadatele Aviatické pouti Marie Schillerová.

Pokud bude přát počasí, očekávají pořadatelé vysokou návštěvnost, možná i přes třicet tisíc lidí.

S největšími finančními problémy se pořadatelé pouti potýkali v roce 2017, kdy akce vůbec poprvé skončila s více než půlmilionovým dluhem. Podle organizátorů bylo na vině více faktorů: nepřálo počasí, někteří sponzoři přispěli menší částkou a naopak pronájem plochy na letišti či silnice I/37 jakožto parkovací plochy se zdražil. „Dluh jsme spláceli, ale zvládli jsme to,“ uvedl místopředseda Sdružení Aviatické pouti Jaroslav Janda.

A jak vypadlo a co nabídlo 28. ročníků Aviatické pouti? Pojďme se podívat do historie.

11. května 1991 po 80. letech zopakován historický přelet J. Kašpara z Pardubic do Prahy na replice aeroplánu Demoiselle.
24. května 1992 VI. ročník „Memoriálu ing. Jana Kašpara,“- obnovení předválečné tradice letecké soutěže a odstartování 1. ročníku „Masaryk Cross Country.“
23. května 1993 premiéra rychlostního závodu letounů kolem pylonů, 2. ročník „Masaryk Cross Country,“ návštěva T. Bati.
21. a 22. května 1994 poprvé jako dvoudenní akce, kompletní vystoupení Display Teamu AČR a letounů z USA a Francie, celostátní sraz motocyklů Honda.
3. a 4. června 1995 mistrovská akrobacie exmistrů světa Petra Jirmuse na letounu JAK 11 a Ivana Tučka s letounem Z-142.
31. srpna a 1. září 1996 podtitul „Spitfire Meet,“ k 60. výročí vzletu nejslavnější britské stíhačky, účast 201 letounů, křest a první vzlet repliky Kašparova Blériota.
31. května a 1. června 1997 „Mustang Meet,“ se stíhačkami P-51D Mustang, skupina bojových vrtulníků Mi-24, „Militari Car Meet,“ autogramiáda veteránů RAF.
5. a 6. června 1999 55. výročí operace „Overlord,“ letoun Grumman TBF Avenger, statická ukázka let. techniky, tradiční autosalon, Militari Car Meet.
3. a 4. června 2000 ohlédnutí za desetiletím AP v závěru milénia, s novou koncepcí a rozšířeným programem. Účast bombardérů B-25 a A-26 Invader poprvé v ČR.
2. a 3. června 2001 90. výročí přeletu ing. J. Kašpara z Pardubic do Prahy, účast tvůrců, aktérů, letounů a techniky z filmu Tmavomodrý svět, repliky I. světové války.
1. a 2. června 2002 koncepčně stavěný program od průkopnické éry po současnost podbarvený dobovou hudbou, tradiční pozemní pogram, premiéry, vzdušný cirkus.
31. května a 1. června 2003 tradičně komlexní letový program. Uskutečněn a potvrzen světový rekord šestivleku větroňů.
5. a 6. června 2004 unikátní svět. Rekord v sedmivleku. Komponovaný letový program v blocích. Návrat „české“ C-11. Pyrotechnické efekty a hudební podtext letových vystoupení
4. a 5. června 2005 (jubilejní 15.) ve znamení 60. výročí konce II. sv. války a setkání „Jaků“. Plachtařský blok od historie po vrcholovou akrobacii. Střídání ostrahy českého nebe Mig-21 vs. Jas-39 Gripen.
3. a 4. června 2006 originál historického letounu Bleriot XI a zopakování historického přeletu Ing. Jana Kašpara z Pardubic do Prahy Chuchle.
2. a 3. června 2007 1. mezinárodní slet letounů značky Aero v zemi jejich původu, akrobatická Extra slováka F. Pytlíka, simulace leteckých náletů AČR…
31. května a 1. června 2008 2. mezinárodní slet letounů značky Aero. „Nebeské obrazy“ 16x Zlín. Premiéry letounů a představení na české obloze, hromadné (60x) para seskoky.
6. a 7. června 2009 3. Fly-in Aero, vystoupení jediného letounu P-38 Lightning v Evropě, show Peter Besenyei, premiéra české ULL repliky Bleriot XI, simultánní nálet roje L-159.
5. a 6. června 2010 oficiální oslavy sto let létání v Čechách. Velkolepé 3D divadelní představení „100 let aviatiky“ provedlo diváky historií českého létání. Rekordní počet letadel i návštěvníků, uznání kritiků a krásné počasí.
4. a 5. června 2011 pokračování ve velkolepém 3D divadelním pojetí země-vzduch. Oficiální ceremonie k 95. výročí narození Karla Kuttelwaschera, návštěva Historické letky Královského letectva.
2. a 3. června 2012 Století vzdušných soubojů, rekonstrukce největších leteckých bitev od první světové války po současnost.
1. a 2. června 2013 poprvé po 23 letech propršely oba dva dny. Přesto skvělá atmosféra a desítky vynikajících vystoupení.
31. května a 1. června 2014 pestrý letový program, ve kterém se představilo přes šest desítek letadel. Skupinový průlet letadel Centra leteckého výcviku, ukázky z bojů ve válečných konfliktech.
6 a 7. června 2015 předvedení legendárního Baťova letounu Lockheed L-10A Electra. Lightning s Corssairem předvedl skupinový přemet.
28. a 29. května 2016 v letovém programu se představilo na šest desítek letadel a k dokonalému diváckému zážitku přispělo i počasí. Obojživelný letoun Catalina.
3. a 4. června 2017 Unikáty a legendy letectví. Od symbolického letu Blériotu až po bouřící jekot motoru Gripenu.
2. a 3. června 2018 se pouť nesla v duchu oslav 100. výročí vzniku Československa.