Vybírat od řidičů peníze se společnost pokoušela už před lety, ukázalo se ale, že to bylo neoprávněné. Potřebuje k tomu povolení, které jí úřad prvně odmítl vydat. Teď to zkouší znovu, jejím cílem je uvolnit místa pro zákazníky obchodního centra, kteří stěží hledají volné místo. Na parkovišti totiž své vozy nechávají řidiči, kteří poté míří na vlak. Obchodní centrum má k dispozici ale i již zpoplatněné podzemní parkoviště. A přestože tam zákazníci mají dvě hodiny zdarma, je plocha poloprázdná.
Že se bude platit i na vrchním parkovišti, se nelíbí jak řidičům, tak vedení prvního městského obvodu, podle něhož bylo při prodeji pozemku investorem slíbeno veřejné záchytné parkoviště, které bude zdarma. „Tomu odpovídala i nižší prodejní cena pozemku. I když se jednalo pravděpodobně jen o dohodu ústní, považujeme ji nadále za morálně platnou,“ řekla starostka obvodu Alena Stehnová (ANO).
Navíc mnoho míst už ubylo, když se otevřel McDonald's a bowling. „Lidé budou poté hledat bezplatná místa jinde a zahltí již tak velmi obsazená parkoviště například na sídlišti Polabiny,“ přidal se radní Vít Ulrych (Koalice pro Pardubice).
Správný krok
Podle náměstka primátora zodpovědného za dopravu Petra Kvaše (ODS), který dlouhodobě pracuje na koncepci parkování na území celého města, je to krok správným směrem. „Pokud by se u Alberta neplatilo, nemá smysl stavět terminál Jih. Nedokážu si představit, že budeme mít parkovací dům pro 550 vozidel, kde budeme vybírat poplatky, a sto metrů od něj bude bezplatné parkoviště,“ vysvětlil náměstek.
Od zástupců společnosti má ale přislíbeno, že 200 míst bude ponecháno pro celodenní parkování, za nějž řidiči zaplatí kolem 80 korun. Na zbylých místech bude určena hodinová sazba.