„Postupem let je vidět, že si lidé na ukládání kol do věže zvykli. Mají zde jistotu, že jim kolo i vše, co si na něm nechají, nikdo neodcizí ani nepoškodí. Ale servis a monitoring věže stojí město ročně více než 190 tisíc korun. K tomu přistupují ještě mzdové a provozní náklady. Vybrané poplatky je ani zdaleka nepokryjí,“ řekl náměstek primátora zodpovědný za dopravu Petr Kvaš s tím, že podle názoru rady města nastal čas vrátit výši poplatku tam, kde byla při otvírání věže. Kvůli malému zájmu ale město poté poplatek snížilo na polovinu, aby naučilo cyklisty věž využívat.

„Po počátcích, kdy bývalo ve věži denně uloženo pár kol, je dnes o věž velký zájem, v loňském roce byly i dny, kdy byla zaplněna ze 100 procent a na poplatcích se za rok 2019 vybralo zhruba 110 tisíc korun. Město cyklověž nestavělo proto, aby mu generovala zisky, ale je třeba, aby si začala vydělávat na svůj provoz,“ dodal Kvaš. Za výstavbu věžové kolárny město zaplatilo před třemi lety 11 milionů korun.