Ještě než se v pardubické zimní aréně do boje se soupeřem pustí místní hokejisté, probíhají v okolí stadionu boje mezi řidiči o volné parkovací místo. Někdy však i za cenu faulu proti dopravním předpisům a přírodě. „Pro některé motoristy nebyl problém odvalit u Tyršových sadů kámen a s auty najet na travnatou plochu. V některých případech jsme tu řešili i šedesát přestupků,“ nechal se slyšet mluvčí pardubických městských strážníků Jiří Sejkora.

Konec dvou pruhů

Problém však měli i ti řidiči, kteří se během extraligového klání, popřípadě koncertu, pokoušeli kolem arény projet. Z ulic Hradecká a Sukovy třídy se na pár hodin totiž stalo veřejné parkoviště, které zabralo dva ze čtyřech pruhů. S touto praxí však město od nadcházející hokejové sezóny končí a auta z neplacených stání vyžene do placených zón. „Nárůst automobilové dopravy je ve městě tak enormní, že jsme museli přehodnotit systém, který tu fungoval v minulých letech. Navíc zabráním pruhů docházelo k velkým dopravním komplikacím a situace už není únosná. Proto jsme se rozhodli tuto praxi, kdy jsme zdarma poskytovali dvě ulice na stání, ukončit a nahradit jiným systémem,“ uvedl náměstek primátora Petr Kvaš.

Podle Petra Kvaše má nový sytém maximálně využít všechna prostranství kolem zimního stadionu tak, aby bylo možné počet parkujících lépe regulovat. „V praxi to znamená, že využijeme všechny plochy, které jsou v okolí stadionu k dispozici, tak abychom deficit ze Sukovky a Hradecké nejen nahradili, ale celkový počet parkovacích míst navýšil,i“ uvedl Petr Kvaš s tím, že ještě před časem se uvažovalo o tom, že na některých plochách by parkovné vybírala najatá agentura. To však narazilo na legislativní mantinely.

„Vybírat se tak bude jen na místech, které nejsou místní komunikace. Navíc ještě jednáme o dalších plochách, které bychom parkování nabídli,“ dodal náměstek primátora.

Aby se však parkovací plocha ještě o něco zvětšila, počítá radnice s tím, že při hokejových zápasech, či při koncertech, rozšíří stání v ulicích Labská a U stadionu o oboustrané parkování, kdy se po dobu akce stanou tyto ulice jednosměrnými. „Za stání tu člověk zaplatí standardní cenu, která se za hodinu pohybuje od 10 do 15 korun. Některé lidi snad tento krok přinutí nechat auta doma a na akce se vypravit jiným způsobem,“ dodal Kvaš tím, že nový systém by měl v okolí stadionu pojmout až 700 automobilů.