„Naším cílem není na parkovišti vydělávat nebo neumožnit lidem parkovat, jsme firma, která se živí tím, že tam lidé jezdí, ale naši zákazníci si neustále stěžují, že nemají kde zaparkovat,“ potvrdil za firmu Saller Pavel Trna. Parkoviště disponuje více než 900 místy, zatímco 500 míst před obchodem je neustále obsazených a některé vozy tam stojí několik dnů i týdnů, podzemní parkoviště s více než 400 místy bývá téměř prázdné.

PŘESEDNOU NA VLAK

První dvě hodiny budou mít řidiči zdarma, za každou další pak zaplatí 30 korun. Společnost také městu přislíbila 200 parkovacích míst určených pro celodenní stání. Lidé, kteří chtějí přesednout na vlak, zaparkují auto v podzemních garážích, kde za den zaplatí 80 korun. Závory by se na místě měly objevit za dva až tři měsíce.

„Systém by měl být uživatelsky příjemný. Pokud tam bude řidič v režimu prvních dvou hodin, které jsou zdarma, nemusí ani vyndat ruku z okýnka a závory ho automaticky pustí,“ popsal Trna.

Cílem společnosti je maximální a rovnoměrně vytížené parkoviště. „Parkoviště je dnes nefunkční, je obsazeno vozidly, která tam nemají co dělat. Měli bychom mu vrátit jeho původní funkci, což je parkoviště pro obchod a záchytné parkoviště pro nádraží,“ vysvětlil náměstek primátora Petr Kvaš, který je zastáncem zpoplatnění parkoviště.

BEZ NÁMITEK?

O výsledku ale stejně rozhodovala státní správa, tedy odbor dopravy, který společnosti vyhověl. „Rozhodnutí minulý týden nabylo právní moci, nikdo nepodal námitky,“ popsal vedoucí odboru dopravy Vladimír Bakajsa.

Námitky však podal například Městský obvod 1, bylo mu ale řečeno, že jsou irelevantní. „Jednou z námitek bylo, že původní kupec se zavázal, že zachová veřejná parkovací místa,“ řekla radní obvodu Marie Hubálková.

Dohodu město ale v písemné formě nenašlo, nejspíše byla uzavřena jen ústně. „My žádnou dohodu nemáme, na druhou stranu jsme dodrželi to, že to bude záchytné parkoviště. Nabízíme 200 míst za 80 korun,“ reagoval Trna.

OBSADÍ POLABINY

Po zpoplatnění parkoviště hrozí, že se řidiči při hledání volného místa zdarma přemístí jinam, což děsí obyvatele Polabin, které se nacházejí za hranicí placených zón. „Je jisté, že některá auta se přesunou do Polabin, měla by přijít regulace parkování v celém městě,“ řekl starosta Polabin Radek Hejný.