Jízdy zajišťuje Muzeum starých strojů a technologií v Žamberku, které se stará o dobové lokomotivy. K dispozici bude oblíbená trasa z Dolní Lipky přes Letohrad a Ústí nad Orlicí až do Hanušovic v Olomouckém kraji. Tu doplní nově červencová a srpnová jízda z Dolní Lipky přes Českou Třebovou až do Moravské Třebové.

„Nově přidáváme také dvě jízdy z Dolní Lipky přes Českou Třebovou, Mladějov na Moravě až do Moravské Třebové, což je z našeho pohledu velmi atraktivní trať se zajímavými turistickými cíli včetně Mladějovské úzkokolejky či zámku v Moravské Třebové. Stejně jako v předchozím roce očekáváme kapacitu vozu až 300 osob včetně přepravy jízdních kol a jídelního vozu, což jsou služby cestujícími velmi oceňované,“ řekl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

Fotogalerie: Bez topiče a uhlí se nejede. Parní lokomotivy brázdí koleje Orlickoústecka

Letní jízdy historických parních vlaků na území kraje jsou dnes již tradičním turistickým lákadlem. "Loňský rok jsme spolupracovali čistě s Muzeem starých strojů a technologií v Žamberku, se kterým připravujeme také vybudování malého železničního muzea v Dolní Lipce. A nutno říci, že se jednalo o spolupráci úspěšnou,“ uvedl Netolický.

Kraj na provoz nostalgické trasy poskytl Muzeu starých strojů dotaci ve výši 1,5 milionu korun. Ceny jízdného budou odpovídat běžnému cestovnímu tarifu navýšenému o příplatek za historickou soupravu s parní lokomotivou, přesná výše však zatím není známá.