Dvoutýdenní výluku v části pardubické třídy Míru pro trolejbusy a další vozidla, která radnici slouží k otestování zvažované pěší zóny a získání potřebných údajů, využila také opozice k uspořádání své petiční akce.

Stojí za ní sociální demokraté z prvního městského obvodu a podílí se na ni i pardubický architekt Aleš Klose, který do akce „Třída Míru …pěší zónou,“ poskytl i svou vizi řešení náměstí Republiky. Na letáčcích je totiž předvedena nejen představa třídy Míru coby klasické pěší zóny, ale jde mnohem odvážněji dál. Lidé, kteří se u stolků s petičními archy zastavují a hojně přidávají svůj podpis, tak mohou na jednom ze záběrů vidět pohled na náměstí mezi Zelenou branou a třídou Míru, kde je ponechán pruh silnice pro městskou dopravu. Zbývající doprava je však svedena ještě před vjezdem na náměstí do podzemního tunelu, který vychází zpět na povrch u Domu hudby.

Na centrální třídě Míru jsou nyní dvě místa pro sběr podpisů. „Za první den se nám podepsalo 973 lidí, protože budeme podpisy sbírat každý den, mohli bychom jich získat 15 až 20 tisíc,“ uvedl člen petičního výboru Jan Tichý (ČSSD). Zdůraznil přitom že současně zaznamenávají i negativní ohlasy lidí, jimž se vymístění trolejbusů nezamlouvá. „Těchto hlasů je asi deset procent proti pozitivním,“ odhadl Jan Tichý.