Tentokrát i termín

Za dobu, kdy byly z třídy Míru načas vymístěny trolejbusy a v úseku mezi křižovatkami s Jindřišskou a Sladkovského ulicí nesměla zajíždět motorová vozidla, vybrali iniciátoři petice s názvem „Třída Míru …pěší zónou!“ celkem 9 763 podpisů podporujících tuto myšlenku. Proti vybudování pěší zóny se naopak vyslovilo  1 065 lidí. „Je možné, že negativních hlasů nyní po otevření třídy Míru pro veřejnou dopravu bude přibývat,“ nevylučuje Jan Tichý, jeden z autorů petice a člen zastupitelstva centrálního městského obvodu za sociální demokracii. Po uzavření sběru podpisů bude petice předána vedení města s požadavkem, aby se otázkou vzniku pěší zóny na třídě Míru opět zabývalo Zastupitelstvo města Pardubic. „Budeme trvat na usnesení, ale s termínem splnění,“ říká Jan Tichý a poukazuje na fakt, že zastupitelé již přeměně třídy Míru na pěší zónu, a to s vymístěním městské hromadné dopravy v úseku od Grandu k lékárně, vloni na podzim požehnali. Věc však zamrzla a z rozpočtu vypadly peníze i na pouhé dokončení studie pěší zóny.

Podklady chybí

Podle autora vítězného návrhu brněnského architekta Jaromíra Waltera však chybí k jejímu dokončení čtrnáct dnů práce, ovšem za předpokladu, že město dodá poslední chybějící požadavky na řešení dopravy na třídě Míru a sousedících komunikacích.

Do debaty o možné pěší zóně vstoupil i klub zastupitelů Zelená pro Pardubice, který petiční akci přivítal a souhlasí s vybudováním plnohodnotné varianty. Zelení přitom navrhují, aby se realizace pěší zóny rozdělila na tři etapy. V první by šlo o vytvoření smíšené pěší zóny se zachováním jednoho jízdního pruhu, kdy by se hlavní pozornost měla zaměřit na podstatně důležitější obchvaty města. Až po snížení počtu projíždějících automobilů má město dospět v následujících etapách k vymístění vozů i z náměstí Republiky a spojení třídy Míru s Pernštýnským náměstím.