Loni činil takzvaný výstav zhruba 85 000 hektolitrů. Na lepších výsledcích se bude podílet také export. Řekl to ředitel firmy Petr Nosek.
„Konzumaci piva ovlivňují i informace, že jsme za krizí a hospodářství půjde nahoru. Lidé víc utrácejí. Část nárůstu nám dělá export. Hlavním trhem je pro nás Slovensko, náš pivovar tam má povědomí. Vozíme tam nejvíc světlé pivo, speciály minimálně," komentoval poslední vývoj Petr Nosek.

Kam vyváží? Slovensko i Rusko

Kromě Slovenska vyváží pivovar také na Ukrajinu a do Ruska, kde se prodeje i přes nepříznivý propad rublu nezastavily.
Podnik získal nová vývozní teritoria v Dánsku a Rakousku a vrátil se i do Polska.

Export činí zhruba čtvrtinu produkce pardubického podniku. Uvedl to mluvčí pivovaru Roman Marčák. „Do Ruska vyvážíme od roku 2013 do Moskvy, letos jsme získali zákazníky v Petrohradu a enklávě Kalinigrad," sdělil mluvčí Roman Marčák.
Letos poprvé vyrobil podnik pro komerční akci asi 200 hektolitrů piva v plechovce, v příštím roce je chce začít dodávat pod vlastní značkou.

O balení do plastových lahví zatím neusiluje.

Novinkou letošního roku je také Čerstvé pivo z ležáckého sklepa, nepasterizované, kvasnicové pivo.
„I když se může zdát, že díky horkému létu výrazně vzrostly prodeje piva, není tomu tak. Když je nad 30 stupňů, lidé chodí do restaurací později a tolik toho nevypijí. Naopak dobře šly limonády, které vyrábíme ve čtyřech příchutích," prohlásil ředitel Petr Nosek.

Tradice vaření už od 14. století

Pivovar letos slaví 125 let, kdy se v Pardubicích začalo vařit devatenáctistupňové černé pivo Porter.

Už na jaře pivovar uvařil výroční várku Portera, kterou měli lidé možnost ochutnat v červnu na Pernštýnské noci.
V příštím roce uplyne 145 let od vzniku pivovaru. Místní podnikatelé založili v roce 1871 novou společnost s názvem Akciový pivovar Pardubice. Tradice vaření piva sahá v Pardubicích až do počátku 14. století.