Ve vyhlášené pardubické restauraci St. Patrick se cena piva Pilsner Urquell vyšplhala na 59 korun za půllitr. Od loňského jara tam tankové plzeňské pivo zdražilo o dvě koruny. Ještě před dvěma lety tam zákazníci platili 54 korun.

„Letos jsme zdražili z 57 na 59 korun, a to v důsledku zdražení samotným pivovarem,“ sdělil manažer restaurace St. Patrick Jan Slaný. Další změny cen se podle něho nechystají. „V letošním roce již zdražovat neplánujeme,“ dodal Slaný.

Pardubický St. Patrick o zákazníky nouzi nemá. Navíc se již počtvrté může pyšnit oceněním za perfektní péči o pivo. Hvězdu sládků tamní výčepní získávají pravidelně od roku 2019.

V jiných pardubických restauracích se ceny liší. Například U Čížků půllitr plzeňského piva nabízí za 58 korun, Zelená žába má tankovou hladinku za 55 korun, Na Poseidonu stojí 52 korun.

Pivní stálice

Zájemcům o pivo výčepní nabízejí i levnější varianty, jako je Kozel, Gambrinus nebo Radegast. Za půllitr piva jiné značky zákazníci dají okolo 45 korun. Tradiční Pilsner Urquell má ale podle hospodských díky své jedinečné chuti a světovému jménu stále značný počet zákazníků.

Pilsner Urquell si v minulosti připsal úspěch, když v kategorii piva v osmém ročníku obhájil prvenství. Marketingový průzkum Důvěryhodné značky se uskutečnil mezi čtyřmi tisíci respondentů, kteří hodnotili téměř devět set značek v devadesáti kategoriích nejrůznějších oblastí, jako jsou služby, instituce, poskytovatelé energií, prodejci drogerie, potraviny a mnoho dalších. Pilsner Urquell se řadí mezi hrstku značek, které se mohou pyšnit opakujícím se titulem „Nejdůvěryhodnější značka“.

„Máme velkou radost, že se nám opět v soutěži podařilo zvítězit. Tato osmá výhra v osmi ročnících dokazuje, že je Pilsner Urquell pro české spotřebitele pivní stálicí. Je to skvělý a zároveň zavazující výsledek,“ okomentovala manažerka Plzeňského Prazdroje Kristýna Tereková.