O výhledovém rozšíření 17 let staré přeložky silnice I/37 se uvažovalo už při její stavbě, jak je zjevné z nadjezdů, které jsou na rozšíření připravené bez potřeby dodatečných stavebních úprav. Změn by na osmikilometrové trase doznala jen mimoúrovňová křižovatka u Dražkovic a zmizela by nedaleká semaforová křižovatka, která bývá hlavně při špičkách nepříjemným špuntem s dlouhými kolonami. Stávající silnice bude určená pro směr z Pardubic na Chrudim, nový dvoupruh pro opačný směr.
Co se týče náhrady semaforové křižovatky u Dražkovic, jsou ve hře tři varianty. Více o nich píšeme níže v článku.
Provoz na silnici by si rozšíření zasloužil. "V současné době je silnice I/37 na hraně kapacity (pohybuje se v rozmezí cca 16 až 18 tisíc vozidel/den). Naléhavost není okamžitá, ale s ohledem na připravovanou výstavbu přeložek silnic I/2 (stavby I/2 Pardubice- jihozápadní obchvat a I/2 Pardubice - jihovýchodní obchvat) je potřeba zahájit přípravu pro další stupně projektové dokumentace (EIA, Záměr projektu, rozsah potřebných záboru a změn v územním plánu)," píše Ředitelství silnic a dálnic ve svém infoletáku.
Plány na rozšíření I/37 mezi Pardubicemi a Chrudimí na čtyřpruh
Zatím však nejsou stanovené žádné termíny přípravy ani realizace samotné stavby. "Už aby to bylo, provoz do Chrudimi je nyní velmi hustý. Jen škoda, že to rozšíření není v plánech až ke Kauflandu u křižovatky na Vysoké Mýto," řekl řidič Matěj Sirový.
Silnice bude po rozšíření vypadat jako dálnice, de jure to však bude jen "silnice pro motorová vozidla", jakou je i čtyřpruh z Pardubic do Hradce. Ale bude o něco užší, zatímco hradubická rychlodráha má šířku 24,5 metru, čtyřpruh do Chrudimi je projektován na 21,5 metru. Vypadat však bude obdobně, v plánech i je středový dělící pás. Pro porovnání, dálnice mají šířku obvykle 26 metrů, je na nich širší středový pás a vnější i vnitřní krajnice. Maximální povolená rychlost na "chrudimském" čtyřpruhu bude nejspíš 110 km/h.

Zatím však není rozhodnuto o budoucí podobě nejneuralgičtějšího místa na spojnici Pardubic s Chrudimí, totiž dnešní semaforové křižovatky u Dražkovic. V úvahu připadají tři varianty.
Pro zvětšení obrázku ho rozklikněte:
Podle první bude křižovatka zrušena bez náhrady, silnice III. třídy z Dražkovic do Starých Jesenčan povede nadjezdem nad čtyřpruhem bez možnosti napojení (v detailní mapě červená varianta). Druhá možnost počítá také s nadjezdem, ale vybudováním propojky z této silnice k nedaleké MÚK Dražkovice, z níž by řidiči mohli na čtyřpruh najet (zelená varianta). A konečně třetí, nejnákladnější možnost počítá s přebudováním současné semaforové křižovatky na klasickou mimoúrovňovou (modrá varianta).
Kompletní popis variant najdete ZDE.
Plány na rozšíření I/37 mezi Pardubicemi a Chrudimí na čtyřpruh