Dopravní podnik města Pardubice (DPMP) proto osm trolejbusů Škoda 21Tr, které má ve svém vozovém parku, zkontroloval a nenašel závady. „Shledali jsme, že vozidla jsou v pořádku a pustili je zpátky do provozu,“ prohlásil ředitel DPMP Tomáš Pelikán.

Zároveň dodal, že jimi pasažéři jezdí sporadicky, a to hlavně v případě poruchy některého z novějších trolejbusů. Například včera dopoledne byly podle Pelikána v ulicích města dva trolejbusy tohoto typu.

Drážní úřad se při naplánovaných státních dozorech dopravních podniků zaměří na dodržování pravidelné údržby. „Je dobře, že dopravní podniky dělají mimořádné technické kontrolní prohlídky,“ vyjádřil se mluvčí úřadu Martin Novák.

S dalším postupem čeká Drážní úřad na závěry šetření nehody brněnským dopravním podnikem, Drážní inspekcí a policií. „Otázka případného nařízení vyřazení těchto trolejbusů z provozu je zatím předčasná,“ sdělil Novák. Kdyby nakonec Drážní úřad rozhodl o stažení vozů tohoto typu z provozu, pardubickou městskou hromadnou dopravu by to neohrozilo. „Počkali bychom s plánovaným vyřazením trolejbusů Škoda 14Tr,“ uvedl Pelikán. Pardubický dopravní podnik již sedm vozů Škoda 21Tr vyřadil minulý rok. „Tyto vozy byly z let 1999 až 2001, ty, co jsme si ponechali, jsou z let 2002 a 2003,“ upřesnil Pelikán.

Poslední trolejbus Škoda 21Tr sjel z výrobní linky v roce 2004, společnost Škoda Ostrov je na Karlovarsku vyráběla devět let.

(bek)