„Letěl jsme na stroji Avia z roku 1923, který tady měl světovou premiéru na veřejnosti. Druhé letadlo pilotoval Marcel Sezemský, který letadla také postavil. Letadla jsou přesnou kopií původních strojů,“ řekl Deníku letec Richard Santus. „K létání jsme se dostal tak, že mě táta jednou nechal na letišti a už mi to zůstalo,“ vysvětloval Santus svého koníčka i povolání. „Letadla z té doby měla ještě mezinárodní označení L, teprve později jsme dostali označení OK, které nám závidí celý svět,“ dodal.

K vidění byla také ukázka výroby Aera Vodochody od jejich počátků do současnosti. „Její stroje byly ve výzbroji letectva už v roce 1919 a setkáváme se s nimi na obloze i v novém tisíciletí,“ vysvětluje předseda Sdružení Aviatické pouti Jaroslav Janda. Letový program zahajovaly i nadzvukové stíhačky Gripen. Po oba dny zahajovaly proletem nad hlavami diváků a poté se vrátily na základnu v Čáslavi. „Premiérou vojenského bloku bylo hašení pomocí banbivaku z vrtulníku,“ řekl Jaroslav Janda.

I letos připravili organizátoři bohatý pozemní program. Příznivci starých automobilů si mohli prohlédnout nablýskané veterány, vojáci si připravili střelbu ze vzduchovky. Malí i velcí kluci si nenechali ujít přehlídku moderní vojenské techniky, letecké archeologie či autosalon.