Žáci základní školy z Ohrazenic si tak mohli i vyzkoušet práci s propanbutanovým hořákem. Pod vedením mistra si otestovali, co všechno se dá dělat s měděnou trubkou.

„Tady si zkouší práci s mědí, to znamená pájení a vyhrdlení. Je to v oblasti zpracování měděného rozvodu – tedy celé spektrum instalačních prací. V domácnostech nejčastěji ve vytápění. Ale také tlakové mediciální plyny v nemocnicích, tlakové vzduchy, chladivo. Měď má v tomto spoustu použití," objasnil Jan Diviš, učitel odborné výchovy. „Je to technologie, se kterou se dobře dělá, za chvíli by to pochopili," dodal.

Žákům, kteří přijdou na učiliště, podle něj čím dál častěji chybí základy. Manuální zručnost umírá zejména na počítačovou převahu.

„Pokud přijdou do výcviku, tak se nešikovnost projeví. Ty děti nemají možnosti jako měli dříve a my je musíme od základu učit to, co jejich předchůdci už uměli z dílen, ze školy, z domu a podobně. Dnes sedí u počítače a tyto věci během školní docházky dělají minimálně. Tady začínáme prakticky od začátku včetně držení nástrojů i kladiva," uzavřel Jan Diviš.