Bydlíte v Přelouči a potřebujete na finanční úřad? Hrozba, že budete muset jet až do Pardubic byla zažehnána.

Přeloučské pracoviště finančního úřadu (FÚ) bude sice zrušeno, ale úřední dny – pondělí a středa – zůstanou pro občany zachovány. Pracovníci finančního úřadu budou do města dojíždět.

Nyní hledají vhodné prostory

„Nyní pro ně hledáme vhodné prostory, nejlépe přímo v budově městského úřadu," uvedla starostka Přelouče Irena Burešová.

Když Generální finanční ředitelství oznámilo plán zrušit z ekonomických důvodů od příštího roku 23 malých poboček, začal maraton vyjednávání. Irena Burešová se zúčastnila i schůzky starostů s ministrem financí Andrejem Babišem, kde došlo ke shodě. „Dohodli jsme se, že vyhláška rušící územní pracoviště finanční správy se dělat nebude. A pokud budou chtít starostové změnit úřední hodiny, jsme připraveni o tom jednat. Potřebných úspor docílíme tím, že by nám města a obce měla pomoci najít vhodné prostory pro pracoviště finančních úřadů," řekl k problému ministr financí Andrej Babiš.

V případě Přelouče nešlo jen o obyvatele města, ale také o občany ze 41 dalších obcí, z nichž některé ani nemají přímé autobusové či vlakové spojení do Pardubic.

Agenda daně z nemovitostí a daně z příjmů fyzických osob bude v Přelouči plně zachována. Na finanční úřad do Pardubic se budou muset vypravit ti, kdo budou zajišťovat a podávat přiznání k dani z příjmů za právnické osoby.

Jak dlouho zůstane v provozu?

Zatím není jasné, jak dlouho přesně ještě zůstane v provozu přeloučská pobočka FÚ s 11 zaměstnanci. Možná skončí již k 1. lednu, možná až v dubnu příštího roku – po největším daňovém náporu. Zatím se o termínu jedná. Z dosavadního sídla pracoviště FÚ je to na městský úřad, kde by měli úředníci najít nově azyl, jen několik kroků.

Pavlína Roztočilová