Krize nekrize, přeloučská radnice se chystá i v ekonomicky nepříznivých letech k velké investici. Vidina zcela nové budovy městského úřadu by se měla stát během následujících dvou let skutečností.

Radnice ještě v tomto měsíci hodlá vyhlásit veřejnou obchodní soutěž na zhotovitele. Zakázku ve výši zhruba sto milionů korun bude případně hradit město ze svých našetřených prostředků a peněz, které získá za prodaný městský majetek.

Již bez dotací

„Ano, po dohadech dalo zastupitelstvo souhlas k tomu, aby se vypsala veřejná obchodní soutěž. Nyní je ve fázi, že se na majetkovém odboru dávají dohromady návrhy podmínek zadávacího řízení, které by s definitivní platností měla schvalovat rada města,“ potvrdila včera starostka Irena Burešová další posun ve věci vybudování nové radnice, o níž se mluví již řadu let.

„Projekt je připraven - prováděcí dokumentace, je vydáno stavební povolení. Všechno je skutečně nachystáno tak, aby mohly být nejpozději ke konci října zveřejněny podmínky veřejné obchodní soutěže.“

Odhadované náklady na novou budovu městského úřadu se točí kolem sta milionů korun. Protože Přelouč již úspěšně využila evropských dotací na dvě investiční akce – autobusové nádraží a sportovní halu – o další žádost se již neucházela. „Bylo nám naznačeno – vzhledem k tomu, že žádostí je obrovské množství a město Přelouč už peníze z tohoto programu dostalo – že nemáme očekávat podporu ani z evropských zdrojů. Ze státních prostředků si troufnu odhadovat, že je to ještě horší. Takže jsme o tom ani neuvažovali,“ říká starostka.
Financování tak bude ležet na bedrech městské kasy. „Myslím si, že se toho nebojíme. Součástí schválení v zastupitelstvu bylo samozřejmě i financování. Můžeme říci, že pokud skutečně nastane nějaké zhoršení finanční situace, město je připraveno tuto akci financovat ze svých prostředků dlouhodobě našetřených. V současné době máme ještě před vypsáním veřejné obchodní soutěže připraveno 40 milionů korun. A teď bude zastupitelstvo schvalovat prodej kasáren a dalšího vojenského majetku. A tím, že máme stavbu rozvrženou do dvou let - zahájení počítáme na jaře roku 2010 - ,tak stoprocentně před započetím stavby polovinu předpokládané částky budeme mít připravenou na první rok financování. A v průběhu příštího roku věříme, že se nám podaří prodat zbývající majetek. Pro budoucí zastupitelstvo – protože už to bude v novém volebním období – samozřejmě připravíme další finanční částku potřebnou na dostavbu městského úřadu,“ dodává Irena Burešová.