„Projekt multimodálního dopravního uzlu jsme původně chválili, ale nyní postupně zjišťujeme, že jsme dostávali zkreslené informace. Nikdo nám totiž neřekl, že vůbec není vyřešen nákup pozemků pod plánovanou komunikací za lihovarem. Navíc se v původním projektu úplně zapomnělo na zásobování obchodů na hlavním nádraží," vysvětlil předseda zastupitelského klubu ODS Petr Klimpl (na snímku).
O projektu přednádraží budou dnes jednat také pardubičtí zastupitelé, s původním návrhem stavby se ale už příliš nepočítá. Nicméně prostor před hlavním vlakovým nádražím by se revitalizace mohl dočkat. Ve hře je okleštěná podoba, ve které se nepočítá se silnicí za lihovarem. Meziměstské autobusy by měly mít nástupní i výstupní zastávku před vlakovým nádražím, současné autobusové nádraží pak budou autobusy používat jako parkovací plochu.

Čerpání se nedaří

Občanští demokraté se v poslední době pustili do kritiky vedení města za problémy s čerpáním evropských dotací.
„Vlastních prostředků je velmi málo, proto je velká škoda, že se městu nedaří čerpat evropské peníze. Jsem ale rád, že alespoň na vyžádání dostaneme plán čerpání financí do roku 2015," konstatoval Petr Klimpl.

Vzorem Polabiny

A co je podle opozice třeba zlepšit? Je to prý hlavně komunikace s lidmi, kterých se jednotlivé projekty dotýkají.
„Když jsme na Městském obvodu Pardubice I začínali s opravou prvního vnitrobloku, tak jsem si říkal, že proti tomu nemůže nikdo nic mít. Ale od té doby jsme se poučili, že je třeba s lidmi komunikovat. Daří se to třeba v Polabinách, kde se proinvestovalo asi 150 milionů korun a nikdy tam žádné větší problémy nebyly," podotkl Petr Klimpl.