Že projekt přednádraží, při kterém má být zmodernizován prostor před nádražím Českých drah, hýbe veřejností, o tom svědčí i mnoho diskuzí, které se mezi obyvateli města objevily.

Nesouhlasná petice

Jedna z odpůrkyň napsala přímo náměstkovi primátorky Martinu Bílkovi.
„Nerozumím Vašemu výroku, že nikdo ze Strany zelených za Vámi nebyl. S mým bývalým stranickým kolegou Janem Linhartem jsme se projektem zabývali již od samého začátku a s Vámi osobně jsme rovněž jednali. Na jaře tohoto roku jsem spoluorganizovala petici, kterou jsme upozorňovali na zásadní vady a nedostatky projektu. Po zaslání petice úřadům jsme byli pozváni na setkání, kterého se účastnili nejdříve mí kolegové a následně, na posledním setkání k tomuto tématu, jsem byla přítomna i já a osobně Vám vysvětlila svůj postoj k projektu,” uvedla odpůrkyně projektu Zdeňka Plecháčková.

„Rovněž jsme se setkali na veřejném projednání před vydáním stavebního povolení. Dále jsem též zaslala připomínky ke stavebnímu řízení k úpravám křižovatky U Marka, na které mi dosud nedorazila žádná odpověď. Mohl by náměstek Bílek sdělit veřejnosti, jaké budou neuznatelné náklady projektu? Ty, které zaplatí ze své kapsy prostřednictvím městských a krajských peněz,” píše dále ve svém dopise Plecháčková.

Ta dokonce zaslala dopis na Velvyslanectví švýcarské konfederace s žádostí, aby projekt posoudili nezávislí odborníci z řad dopravních inženýrů, urbanistů, ekologů i ekonomů.

„V žádném případě mi nejde o prosazení menšinového názoru. Pouze usiluji o to, aby Pardubice byly městem především pro lidi, a ne pro auta,” dodala Plecháčková.

Bílkova reakce

Náměstek pardubické primátorky Martin Bílek na dopis ihned zareagoval.
„Mám obavu, že paní Plecháčková zcela neporozuměla smyslu celého projektu, kterým je zlepšit funkci celého prostoru pro klienty veřejné dopravy (městské, regionální, meziměstské, vlakové) a tím velmi výrazně pobídnout další občany k využívání služeb veřejné dopravy. Jedná se o jasný signál do budoucna všem občanům regionu o významu veřejné dopravy v životě regionu a města samém a v životě všech občanů jako naprosto jasná náhrada za dopravu osobními automobily a jednoznačná pobídka pro tuto změnu ze strany města Pardubice a Pardubického kraje,” vysvětlil smysl projektu náměstek primátorky Bílek.

„Po tři čtvrtě roce práce na projektu, který byl velmi otevřeně prezentován, konzultován se spoustou odborníků a majitelů nemovitostí dotčených tímto projektem, mi současné aktivity přijdou jako nefér vůči výsledkům práce mnoha lidí, kteří odvedli naprosto špičkovou práci, ale i vůči občanům města, kteří využívají veřejnou dopravu ke svojí přepravě. V neposlední řadě upřímně nechápu aktivity spojené s odporem k revitalizaci části Pardubic, která slouží jako vstupní brána do města,” uzavřel Bílek.